/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
alger på fliserne
Fra : gerhard
Vist : 763 gange
40 point
Dato : 17-01-09 17:32

mine herregårdssten ser forfærdelige ud. Der er masser af grønne alger. Jeg har forsøgt med algefjerner, men det hjælper ikke. Et tyndt lag sand, der ligger i en uge har en lille virkning. Men har nogen et godt råd?
Gerhard

Kommentar
Fra : pedroso

Dato : 17-01-09 17:35

Salt. Almindelig strøsalt til fortovet. Bland det evt. op med vand. Det er ikke voldsomt sundt hvis du bruger det ofte, men det vil klare algerne.

Accepteret svar
Fra : piaskov

Modtaget 30 point
Dato : 17-01-09 17:35
Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 17-01-09 17:39

Det kan ikke betale sig at gøre noget ved det før vi når længere hen på året

Klorin og en stiv gårdkost kan bruges

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 17-01-09 17:45

Og så afslut med en højtryksrenser. Et værre svineri og et helvedes arbejde, men med godt resultat

Godkendelse af svar
Fra : gerhard

Dato : 17-01-09 17:46

Tak for svaret piaskov.

Kommentar
Fra : pedroso

Dato : 17-01-09 17:48

Hov, du må endelig ikke bruge højtryksrenser, det ødelægger overfladen af fliserne

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 17-01-09 17:49

Citat
det ødelægger overfladen af fliserne

Godt du huskede at skrive det ....jeg skulle lige til det. Tak for point . Håber du kan bruge det

God week end.