/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
Ny harddisk?
Fra : Nordsted1
Vist : 587 gange
100 point
Dato : 17-01-09 08:11

Vores pc er begyndt at leve sit helt eget liv, dvs den er nu mere død end levende.

Når vi tænder den, kommer der kun lige et blåt blink, så kan vi vælge windows eller fejlsikret tilstand, men det kan vi nu heller ikke, - slut -

Vi kan ikke rep. men bliver nød til at genindstallerer men så har den det med at fryse (ja ja vi har varme på i stuen)

Er harddisken stået af??

hvilken skal vi vælge??

kan det være noget andet??

Kommentar
Fra : Jan4100

Dato : 17-01-09 08:46

Det kunne mere tyde på Skærmen /skærmkort Har du tjekket om ledningerne sidder ordenlig fast ?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 17-01-09 09:03

Manden siger, at det ikke kan være skærmkortet

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 17-01-09 09:07

PS..Det er en harddisk på digitalsystem (gamle system)

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 100 point
Dato : 17-01-09 09:47

Harddiske er heldigvis ikke så dyre og det kunne godt lyde som om den i har nu er ovre sin bedste tid, hvordan er bundkortet og strømforsyning ? Kan i bruge en SATA disk ? http://www.computersalg.dk/produkt.html?varenummer=175906&SamleMenuID=11&gruppe=1006&Extended=&SiteID=1&Show_description=0&serie=&producent=Maxtor
eller er der ikke mulighed for det i jeres "gamle" computer: http://www.computersalg.dk/produkt.html?varenummer=175906&SamleMenuID=11&gruppe=1006&Extended=&SiteID=1&Show_description=0&serie=&producent=Maxtor
de er begge to fra Maxtor som jeg synes laver gode diske, det gør Western Digital også hvis i bedre kan lide dem, og det er med vilje at disk størrelse ikke er større end 80 GB, brug den til styresystemet og midlertidig lager, men hav altid lager og regelmæssig backup på minst en anden harddisk

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 17-01-09 09:49

Har du data som skal reddes, inden du smider den ud.

Godkendelse af svar
Fra : Nordsted1

Dato : 17-01-09 10:34

Tak for svaret o.v.n..Vi tager overtræksbukserne på og køber en ny harddisk. Vi kan ikke bruge Sata, men ellers ser det fornuftigt ud- siger manden

Eyvind, vi nåede lige at tage back-up af det vigtigste da den stod af første gang, nogle gange har man lov at være heldig

Kommentar
Fra : dan4300

Dato : 17-01-09 10:38

Hej
Har du ikke en anden pc du kan tilslutte den "Syge" harddisk til og så køre en sfc\scannow
mf. Men hvis kun der kommer kortvarig lys/blink så tyder det helt klart på at den er stået af, men kan du høre at den køre så er der da stadigvæk lidt håb.

Mvh Dan

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 17-01-09 10:46

Inden Du smider den på genbrugsstationen, læg den så med printpladen opad ude på fliserne og smid noget skarpt og meget tungt på den.

Også kaldet privatliv

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 17-01-09 10:58

Selv tak, der er vel også små størrelser i overtræksbukser, jeg viste da noget billigt (og godt) isenkram frem for dig, god weekend

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 17-01-09 11:13

det er først nu jeg ser, at det er den samme disk, som jeg viser to gange, det er naturligvis sådan en disk i skal have: http://www.computersalg.dk/produkt.html?varenummer=235456&SamleMenuID=11&gruppe=1006&Extended=&SiteID=1&Show_description=0&serie=&producent=Hitachi det ser ikke ud som om maxtor eller Western Digital laver dem til rimelige penge længere

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 17-01-09 11:23

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 17-01-09 11:24

Tak for endnu et link o.v.n... det ser godt ud.

Vi får muligvis en harddisk vi kan afprøve, så kan vi se om det er den der fejler noget inden vi går ud og køber

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 17-01-09 11:29

Med denne CD kan du slette harddisken helt (killdisk)

http://www.blumaise.org/blog/archives/2007/10/download-telecharger-hiren-boot-cd-9-3.html
Lige under den røde djævel.
DOWNLOAD HIREN'S BOOT CD 9.3

Den kan boote comp op og arbejder fra CD

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 17-01-09 11:37

Mange tak Eyvind

Irriterende med sådan noget isenkram, men nu må vi se om det hjælper med en anden harddisk, jeg syntes bare det er underligt, at når windows er blevet genindstalleret, så virker pc'en - næsten -
men kun til den bliver slukket og tændt igen, så er det en ommer..

Hvem sagde at pc er tidsbesparende