/ Forside/ Karriere / Penge / Andet penge / Spørgsmål
10  jakjoe 1088
Handel via Ebay og paypal
Fra : Maria1979DK
Vist : 1029 gange
20 point
Dato : 13-01-09 19:11

God aften ;-D

Jeg har fundet en vare på ebays engelske side, som jeg gerne vil købe, men jeg har aldrig prøvet at handle på udenlandske sider. Jeg har visa dankort, men har hørt at det er bedst at handle via paypal, men er det sikkert nok???

Er der andre ting jeg skal være opmærksom på? Jeg skal vel kun betale den pris + porto, som der ståer eller kommer der mere moms og told på når det er fra england???

Hvis jeg f.eks. vil byde på denne auktion: http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&Item=250355029883&Category=1063&_trksid=p3907.m29&_trkparms=algo%3DLVI%26its%3DI%26otn%3D2

Er porto også inkl når det er til danmark?

Og hvad kan jeg regne med at 1 £ ca svarer til idag?

Kommentar
Fra : Maria1979DK

Dato : 13-01-09 19:12

Hov jeg læste vist ikke godt nok, at der længere ned står free shipping worldwide

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-01-09 19:35

Citat
Item location: Hong Kong, Hong Kong

GLEM det....

Det var da godt du fik nogle nye emailadresser....

Kommentar
Fra : Maria1979DK

Dato : 13-01-09 19:52

Hvad mener du?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-01-09 19:56

At der er både told og moms på varer fra Hong Kong.....

Kommentar
Fra : Maria1979DK

Dato : 13-01-09 19:59

ja, selvfølgelig.... det er jo rigtigt.... det glemte jeg lige

Kommentar
Fra : wacher

Dato : 13-01-09 21:36

Jeg har efterhånden købt rigtig meget fra Kina og Hong på Ebay eller andre steder og der er min erfaring at det meste går igennem uden told og moms. Der er enkelte lidt dyrere ting der af og til bliver taget i tolden...men der er også gået mange lidt dyrere ting igennem uden told og moms. Jeg kender ikke beløbsgrænserne...men en lille hat får du igennem uden problemer. Sædvanligvis er tolden et meget lille beløb. Momsen er 25%. Det "værste" er at PostDanmark tager et højt gebyr for sagsbehandlingen. Jeg kan ikke huske om det er kr. 150 eller kr. 175.

PayPal er et Ebay selskab og absolut troværdigt. Ved brug af PayPal kan du nemt og meget billigt overføre penge via dem. Pengene bliver så hævet via dit VisaDankort. Går der et eller andet galt så kan du klage til PayPal og evt. få pengene retur.

Accepteret svar
Fra : twitt

Modtaget 20 point
Dato : 14-01-09 07:34

Vær opmærksom på, at tolden kun opkræves for varer med en værdi over 1.150 kr. Der skal dog betales moms.

Se dette link:
http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=1770313

Godkendelse af svar
Fra : Maria1979DK

Dato : 28-01-09 10:03

Tak for svaret twitt.