/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Puck Maksi K Model
Fra : edison
Vist : 676 gange
100 point
Dato : 12-01-09 17:03

Hej igen derude..
Jeg ha stadig problemer med den gamle puck maksi..
Nu er der monteret komplet nyt cylinder og stempel. Nyt Tændingssystem, Som er justeret: Grundplade i midten, Platiner 0.40.
Og den er næsten umulig at starte, Hvis jeg piller luftfilteret af og holder med nogle fingere på indsugning så starter den med det samme..
så kan jeg sætte luftfiltret på igen og den køre, Men den trækker næsten ikke.....
Nogle gode foreslag...

Kommentar
Fra : amlupo

Dato : 12-01-09 17:24

Den får vel for lidt benzin, Dur chokeren ?? Er der rigtig dyse på , uden skidt i ?

Kommentar
Fra : edison

Dato : 12-01-09 17:26

kaburator er adskildt. renset, med nye pakninger.

Kommentar
Fra : sokoban

Dato : 12-01-09 19:54

Citat
Dato : 12-01-09 17:24

Eller får den ingen benzin__ hvad du selv skriver.
Min har 4 stk´s og dem vil jeg nødig pille ved.
Men HAR det samme problem, på en af DE 4
eller var det bare de 3 der ikke ville..?
Citat
Nu er der monteret komplet nyt cylinder og stempel. Nyt Tændingssystem, Som er justeret: Grundplade i midten, Platiner 0.40.

Sikkert derfor, det er IKKE ALT, som skal stå som det GAMLE.
Prøv at sætte tændingen lidt FØR / eller lidt efter EFTER = HELT FREM ELLER TILBAGE
kan huske min gamle, der skulle der udvides / fræses XTRA
så tændingen passede.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 13-01-09 05:02

Hvis den kan starte når du holder et par fingre foran indsugningen, mangler den benzin. Enten har du en utæthed, eller den skal dyses op. Tænding bør du sætte så knikserne åbne ca 2mm før top. Måles nemmest med en skydelære gennem tændrørshullet og en flig avispapir i klemme i knikseren. Så kan du ret præcist måle når knikseren åbner. Bagpladen drejes til det passer.

Kommentar
Fra : edison

Dato : 13-01-09 16:14

En bekendt har sagt tilmig at simmerringe på krumtap aksel er utætte. og bør skiftes.
Kan det være derfor.

Kommentar
Fra : amlupo

Dato : 13-01-09 16:48

Nej så skal de helt mangle. At de sveder lidt kan ikke give startproblemer. Har du renset karburator og tjekket dyse og nål er ok. Nålen kan være faldet ned, så for den ikke meget benzin !!!

Kommentar
Fra : edison

Dato : 13-01-09 17:12

den sk..... Kaburator er ren som en nyfødt babys røv. og jeg forstå ikke hvorfor den ikke køre. der er lige sat nyt stempel og cyllinder på. det er da korekt at pilen på toppen af stemplet skal pege ned ikke.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 13-01-09 17:51

Jo pilen skal pege nedad.
Du har en utæthed, og har måske ikke sat nye pakninger i cylinderen, eller spændt topstykket skævt.
ELLER som jeg tit har set på Maxi: Indsugningsrøret er ikke spændt tæt til cylinderen med en tyk pakning.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : edison

Dato : 13-01-09 18:11

den er tæt i top og bund pakning. samt kaburtor pakning.
Je prøver lige at skifte de simmeringe.

Kommentar
Fra : edison

Dato : 07-02-09 19:53

det kosted en ny karburator. nu køre den.

Annuller spørgsmålet
Fra : edison

Dato : 07-02-09 19:53

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål