/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
Madplan & Indkøbsseddel
Fra : Hausbaer
Vist : 4784 gange
300 point
Dato : 09-01-09 19:27

Hejsa alle i kloge hoveder.

Jeg skulle til at lave et excel program som skulle ha fg. funktioner.

Indsætte opskrifter (Indgredienser & Fremgangsmåden)
Lave madplan for en uge eller 2 ( Vælge nogle af de opskrifter man selv har lagt ind.)
Indkøbslisteover alle de ting man skal købe (Jeg har valgt opskrifterne og derefter tæller den det sammen og laver en liste)
ekstra: Hvis man bliver flere en der er angivet så skal man kunne sige at der skal være 2 gange denne ret f.eks.

Nu tænkte jeg om der allerede findes et program et sted på det vide internet. Har prøvet at goggle lidt men syntes ikke rigtig der var noget.

Håber i kan hjælpe.

Mvh
Henrik

P.S. Ellers må jeg jo selv igang

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 09-01-09 19:44

Brug du bare Excel, det er fortrineligt tildet og jeg kan ikke se at der andre der er bedre.

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 300 point
Dato : 09-01-09 20:41

Og så kan du måske supplerer din hjemmelavde side med denne

http://www.madopskrifter.nu/Madplan/UgeMadplan.aspx?22=1058

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 09-01-09 20:44

Der står bl.a. på siden

Citat
Kopier opskrifterne fra denne madplan til din egen madplan, ved at klikke på det grønne ikon til venstre. Når opskrifterne er tilføjet din egen madplan, kan du vælge at fjerne de opskrifter du ikke ønsker, og så tilføje nogle andre opskrifter til din madplan.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 09-01-09 20:46

Alle gode gange 3

Citat
Du har ikke valgt nogle madopskrifter, som kan danne grundlag for en madplan.

Sådan gør du
Du klikker på den ønskede opskrift, ikonet med det grønne kryds, og herefter ser du din indkøbsseddel og madplan ovre i venstre side.

Du kan herved nemt og hurtigt sammensætte en madplan for hele ugen, og herefter printe den samt en indkøbsliste.

Indkøbslisten er allerede delt op i de forskellige varegrupper, så du hurtigt og nemt kan handle ind.

Ønsker I derudover at handle andre varer, kan disse manuelt tilføjes til indkøbslisten, når du er oprettet som bruger. Her kan du samtidigt tilføje/fravælge ingredienser du har i forvejen.

Når du har valgt de opskrifter, du ønsker på din madplan, har du på denne side mulighed for at vælge, hvilke dage, du vil have hvilke opskrifter. Hvis du er oprettet som bruger, har du tilmed mulighed for at gemme din madplan og navngive den, du kan så indlæse den gemte madplan på et senere tidspunkt. Du kan gemme alle de madplaner, du måtte ønske.

Kommentar
Fra : tararam

Dato : 09-01-09 21:05

her noget med digital opskrift data base man kan downloade. måske kan du bruge noget af det, eller give ideer.

http://www.downloadthat.com/windows/Family/Cooking-Tools/Digital-Cookbook-Standard-Edition_screenshot.html

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 22-01-09 17:22

Har du fået lavet et program til din madplan?

Godkendelse af svar
Fra : Hausbaer

Dato : 27-01-09 19:00

Tak for svaret Nordsted1.