/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Puck Maksi tænding
Fra : edison
Vist : 751 gange
100 point
Dato : 09-01-09 17:11

Hejsa
Jeg skal buruge tændings indstilinger til en puck maksi K model.
Og er der nogle fif, for at få den til at køre optimalt, Uden at gøre den ulovlig..

Og Den er med stoderkasse...

Accepteret svar
Fra : steffen15

Modtaget 110 point
Dato : 09-01-09 17:20

Mange har spurgt om jeg ikke kan lave en guide til at indstille platinerne. Og det vil jeg så gøre pga. mange opfordringer.

Denne Guide er til standard cylinder og tænding, tager derfor ikke ansvar for, at man har købt en tun cylinder og vælger at bruge min guide til indstilling, hvorefter noget går i stykker!

Dette skal man bruge:

Flad skrutrækker
Stjerne skruetrækker
- hvis man vil være sikker, så et søgeblad
- Tændings mikrometer (kun til indstilling af tændingspunkt)

Så begynder vi:

1. Du har din tænding med svinghjulet skruet godt fast (almindeligt spændt)
2. Du finder nu stemplets toppunkt.
3. Når stemplet er i top er platinerne også helt åbne
4. du tager nu din stjerne skruetrækker og løsner skruen til platinerne (kun lidt, så den kan give sig, men stadig er stram)
5. Tag nu din flade skruetrækker og sæt på ved platinens hak for oven og mod pladen til platinen
6. Drej skruetrækkeren til åbningen i platinen er stillet til 0.35 – 0.45 , da dette er originalt, mål evt. med søgeblade
7. Hvis ikke den står sådan er der noget galt, det anbefales derfor du starter fra nr. 5 igen

Kommentar
Fra : edison

Dato : 09-01-09 17:32

hi steffen
hvad med grund pladen

Kommentar
Fra : steffen15

Dato : 09-01-09 17:34

grund pladen PLADEN??

Godkendelse af svar
Fra : edison

Dato : 09-01-09 17:36

Tak for svaret steffen15.

Kommentar
Fra : steffen15

Dato : 09-01-09 17:37

held og lykke med din maxi

Kommentar
Fra : edison

Dato : 09-01-09 17:49

tak stef

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 09-01-09 18:38

Grundpladen skal stilles til fortænding, aldrig bagud.
VH Palle Hansen