/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Is på den indvendige side.....
Fra : Palmen
Vist : 1089 gange
100 point
Dato : 08-01-09 10:35

......af forruden.

På min 1 år gamle bil har jeg oplevet de dage hvor den har holdt på en åben parkeringsplads og hvor der har været frost grader at der er is på den indvendige side af min forrude.

Jeg har aut. klimaanlæg i bilen men har slået air.con fra/kølerelementet fra.

Er der nogen der kan have en forklaring og løsning på problemet ?

Kommentar
Fra : zith

Dato : 08-01-09 10:41

Det har jeg også prøvet på min tidl bil en golf fra 92 det var fordi at køleren var gået hul på så der kom en smule vand ind hele tiden så det blev is og dugget.... meget irriterende

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 08-01-09 10:42

Det er fordi du har en stor fugtighed i bilen, og det kan være fra fugtigt tøj, feks.. Men den hurtigste måde at få fugten ud er at bruge din aircondition, samtidig med du har varme på. Du må regne med at den luft du får ind gennem airconditionen er mere tør luft.
Hvis du har vådt overtøj på, vil det hjælpe dig at du lægger det i bagagerummet, - så får du ikke den fugt ind i kabinen.

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 08-01-09 11:12

Jeg ved ik om det virker om det da et forsøg værd: http://www.thansen.dk/product.asp?c=2359450384&n=-1643807823&pn=-1632701940

Accepteret svar
Fra : thulin

Modtaget 110 point
Dato : 08-01-09 11:18

Sørg for altid at have din aircondition tændt.
Hvis det er en moderne bil, styrer den selv aircon, så den ikke trækker fuld skrue på kompressoren, når der ikke er grund til det, så det er ikke det helt vilde ekstra brændstof du bruger.

Din aircon vil naturligt affugte din bil, så kør med den året rundt, så kan du måske også slipper for at pakningerne tørrer ind og den begynder at miste kølemiddel.
Personligt slukker jeg aldrig for mit klimaanlæg i bilen.

Kommentar
Fra : Smokei

Dato : 08-01-09 12:12

Det er kondensvand/fugt p.g.a. den varme luft der er i bilen der fryser. Jeg lader een at bilruderne
stå ca. 1 cm. åben når jeg forlader bilen. Så fryser det ikke på ruderne.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 08-01-09 13:01

Citat
Det er kondensvand/fugt p.g.a. den varme luft der er i bilen der fryser.

Nemlig......

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 08-01-09 14:22

Varm luft fryser ikke. Det er fugten som kondenserer på ruderne,

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 08-01-09 19:50

Der har lige her til aften, været vist i tv, at du i Matas kan købe en pose affugter, blande det med vand, komme det på en forstøverflaske, sprøjte det på, tørre at, og ret hurtigt skulle du være
køreklar

Godkendelse af svar
Fra : Palmen

Dato : 13-01-09 08:33

Tak for svaret thulin.