/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Brænde CD på PC til CD-afspil
Fra : asgersp
Vist : 1167 gange
100 point
Dato : 07-01-09 22:47

Jeg har brændt noget downloadet musik på en cd i MP3 format, men det kan ikke afspilles i Cd-afspiller? (Der kommer ingen lyd ud)
Skal det være et bestemt format for at kunne afspilles i Cd-afspilleren?
Og i bekræftende fald, hvilket program (freeware) kan benyttes? Jeg skal måske her tilføje at det er Vista Home Premium.
Håber I kan/vil hjælpe mig!

Kommentar
Fra : werter

Dato : 07-01-09 23:58

Ikke alle CD-spillere kan afspille mp3
Ihvertfald ikke de ældre modeller, de kan kun afspille "lydsignaler", ikke digitale.
vl h W

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 08-01-09 00:05

Du kan bare anskaffe dig en MP3 afspiller, den koster ikke så meget.

http://shopping.kelkoo.dk/ssc-100282723-ghettoblaster-cd-mp3.html

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 08-01-09 04:08

Brug din Windows MediaPlayer til brænde CD, så får du en lyd CD og ikke en MP3 CD, åben den mappe du har musikken i og marker de numre du vil brænde, der kan være 15-20 musiknumre på en lyd CD, højre klik på de markerede og klik på Afspil, så åbner Windows MediaPlayer og begynder at spille de numre du har valgt, klik så på knappen Brænd i MediaPlayer og ovre til højre klikker du Brænd aktuel afspilnings liste, du får besked hvis du har valgt for mange numre og så kan du slette en eller flere.
Du markerer musikken ved at trække muse markøren hen over filerne, med venstre muse knap nede, eller du kan markere numrene enkeltvis, ved at holde Ctrl tasten nede mens du klikker en gang på hver nummer

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 08-01-09 04:10

Hvis du hellere vil bruge et brænder program, så er her en god en, gratis og med dansk sprog: http://www.download.com/Ashampoo-Burning-Studio-Free/3000-2646_4-10776287.html

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 08-01-09 09:58

Hvis det ikke virker er det sikkert fordi din CD afspiller ikke kan afspille MP3.
Så prøv at brænde i CD-DA formatet og husk at finalize din CD.
Du kan ikke have så meget musik i CD-DA format i forhold til MP3 men det kan være det virker i din afspiller.
Ellers prøv i din DVD afspiller hvis du har en.

Kommentar
Fra : asgersp

Dato : 08-01-09 20:55

Jeg takker foreløbig for jeres svar.

Til werter: Jeg tror ikke det er en så frygtelig gammel Cd-afspiller, men det foregår hos en veninde og jeg ved ikke lige hvad det er for en.

Til o.v.n.: Kan Ashampoo-Burning-Studie-Free brænde i CD-DA format? Jeg kan ikke se det ved at gå ind på linket. Eller er der et andet format jeg bør prøve?

Til scootergrisen: Kan du anbefale et brændeprogram (freeware) til at brænde i CD-AD format? Og skal det med finalize forstås på den måde, at Cd'en skal være "afsluttet". I øjeblikket er det en prøve jeg laver på en CD, der kan brændes videre på.

Jeg venter på flere besvarelser, hvis de kommer.
Det foregår hos en veninde, jeg ikke ser før næste onsdag, så det varer lidt inden jeg tildeler point.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 09-01-09 01:02

CD-DA er det jeg kalder en lyd CD på dansk, eller en audio CD, kært barn har mange navne, og ja det kan Ashampoo og alle andre brænder programmer. Windows MediaPlayer har du allerede, har du ikke lyst til at bruge den ? Den brænder også som lyd CDer og afslutter automatisk.
Det som er gået galt for dig, er at du har brændt en data CD, så omdannes mp3 formatet ikke og du har mp3 filer på din CD

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 100 point
Dato : 09-01-09 01:21

Citat
I øjeblikket er det en prøve jeg laver på en CD, der kan brændes videre på.
jeg så det først nu, du kan kun afspille den slags på en computer, når du vil prøve på anlægget, så skal CDen være afsluttet

Godkendelse af svar
Fra : asgersp

Dato : 15-01-09 18:56

Tak for svaret o.v.n..
Jeg tildeler dig pointene, da du svarede mest præcis med hensyn til mit problem og du fulgte flot op på mine spørgsmål. Det varer deværre endnu en uge inden jeg kommer ud til min veninde, men jeg er tilfreds.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 16-01-09 01:06

Citat
men jeg er tilfreds.
du burde måske have ventet, men jeg er rimelig sikker på du får brændt en brugbar lyd CD nu, ellers spørger du bare igen, tak for point