/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Sangtekst til sang o hvaler
Fra : sandra_b
Vist : 695 gange
200 point
Dato : 03-01-09 02:42

Jeg er kommet til at tænke på en sang vi sang da jeg gik i folkeskole. Det er nok 15 år siden vi sang den.
Sangen handler om nogle hvaler. Man synger at de svømmer i havet og om de springvand de kan lave.
På et tidspunkt i sangen kommer der en hvalfanger. Hvalen svømmer hen til hvalfanger da den tror det er en ven.

Hvalfangeren skyder hvalen med en harpun og man synger om at det før så hvide vand nu er rødt.

Mener sidste linie i sangen er noget med: Endnu en hval bli'r slæbt i land.

Det er en ret sørgelig sang, men kan huske melodien var rigtig god, så vi sang det meget ofte.

Håber nogen kan hjælpe mig med at finde frem til denne sang.

Tak

Kommentar
Fra : KugleSkør

Dato : 03-01-09 08:50

Kender desværre kun "Valen Valborg" med ShuBiDua ...

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 03-01-09 14:31

Synes jeg kan huske sangen, men aner ikke hvad den hedder.

Her er der en oversigt om gamle danske sange, er det en af dem?

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 03-01-09 20:19

Nu har jeg søgt og søgt og kan simpelthen ikke finde den.

Kommentar
Fra : sandra_b

Dato : 03-01-09 20:51

Tak for forsøget

Har også selv været igang med at søge, men kan heller ikke finde den nogen steder.