/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Fjerning af maling
Fra : Mikail2
Vist : 628 gange
20 point
Dato : 02-01-09 21:09

Pænt hej der ude.

Det er således at jeg skal flytte men desværre har jeg fået en del maling fra børnetusser, kuglepenne på gulve og døre

1.
Er der noget som kan fjerne det på dørene gulvet uden problemer?

2.
Har også fået en del at smage på mine lyse lædersofaer, er der noget der kan fjerne det effektift evt, nogle gode hjemmelavede tricks, for har købt læderrens men hjælper ikke en dyt.

På forhånd tak for jeres indlæg.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 02-01-09 22:48

Børnetusser kan måske fjernes hvis de er på vandbasis, hvis de ikke er på vandbasis så er det nok helt umuligt.
Med hensyn til lædermøbler, så er det lige nøjagtigt derfor at mine børnebørn ikke må have tusser i stuen. Det kan ikke fjernes fra lædermøblerne.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 02-01-09 23:32

Lædermøglerne er lette nok . En god solis saks kan fjerne tudsestregerne.

På gulv og døre afhænger det af hvordan de er behandlet; men en høvl kan under alle omstændigheder klare det.

Ellers prøver du først med sæbevand og dernæst med sprit på en klud.

Kommentar
Fra : lham

Dato : 03-01-09 07:54

måske det her kunne bruges

http://www.danskautostyling.dk/product.asp?intProdID=6222

på lædderet vile jeg nok lave et par tuss streger et "usynligt" sted og prøve midlet der først

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 03-01-09 08:06

Hvis træværket er malet skal stregerne ikke fjernes men blot overmales.

Hvad lædermøblerne angår findes der et endnu et bedre råd som nok er for sent at bruge.
Når børnene kommer til verden så køb noget billigt skidt i møbler, når så de er gamle nok til ikke at tumle rundt med tusser og legetøj der skrammer ben og lak så gå over til de dyrere ting.

Muligvis kan tusserne fjernes med kraftigere midler og derefter en indfarvning, men foregår det pletvis kan det også ses......kontakt en proff.