/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Skilsmisser / Spørgsmål
10  pifo 320
Samvær Hjælp lige !
Fra : truelive
Vist : 469 gange
100 point
Dato : 02-01-09 17:33

Hej ! !

Jeg har en samværsordning fra statsforvaltningen, som er skrevet når min dreng er hos mig.

Det er i ulige uger jeg har ham.

Jul : Lige år fra den 24. december fra kl 11 til den 27. december kl 17.
Jul : Ulige år fra den 27. december fra kl 11 til 2 januar kl 17.

Spørgsmål er så når datoerne er fastsat gælder det vel omvendt fra min exkonen side.
Så skal jeg vel hente min dreng i dag d. 2 januar kl 1700 hvorefter vi kører ind i vores plan igen.

Håber i kan hjælpe mig !

Kommentar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 02-01-09 17:43

Sammen skal du og barnets mor fortolke aftalen. Hvis i ikke er enige i fortolkningen så træffer forældremyndigheds indehaveren en beslutning.

Denne kan så indbringes for statsamtet.

Men husk nu at det er barnets interesse der skal tilgodeses og ikke mor eller fars og konflikt er ikke i barnets interesse.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 02-01-09 18:28

Hvis ellers din side af planen passer til af hentning 2 jan kl. 17...................så ja det ser det ud til.

Men som også TH siger-------------brug ikke børn som krudt og kugler mod hinanden.
Børn har ikke selv valgt sine forældre og har altid de samme selvom mor og far ikke kan med hinanden mere.

Tænk først på dit / dine børn.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 02-01-09 19:15

Du skriver at du har din søn i ulige uger.

I forbindelse med julen så har i jo lavet den aftale, at du har sønnen

"Lige år fra den 24. december fra kl 11 til den 27. december kl 17. "

Så har drengens mor så haft sin søn fra den 27.12 og til d.d. På hvilken ugedag holder i normalt "skiftedag" ???

Fra mandag den 5. januar så er det igen en lige uge, og drengen skal være hos sin mor. Er det ikke lidt synd for sønnen at han skal "flytte" i de få dage.

Men din søn er jo 12-13 år, hvad siger han selv ?

Kommentar
Fra : truelive

Dato : 02-01-09 19:39

Drengen sagde selv til mig at gerne ville komme til mig d. 2/1. men han tør bare ikke sige det til sin mor.

Han har selv fortalt at han er bange for hende.

Ja dagen er heller ikke blevet som drengen ønsker han ville gerne have det skulle være søndag til søndag og det kæmpede jeg for i statsamtet, men moren kunne ikke den dag for der var det tit noget arbejde for hende (ud over det almindelige ), så det kunne kun blive fredag( skiftedag ) i lige uge.
Drengens mor er også imod at jeg en gang imellem sms til ham når han er hos hende, hvilket jeg ikke har noget i mod når han er hos mig, hvilket giver udtryk på at hans mobil tit er slukket, hvilket ikker er normalt for er 12 årig....

Men sådan som jeg opfatter aftale så må det være den anden vej ang. med dagen at hun skal aflevere ham i dag. Jeg prøvede først at mægle om ikke det var en ide at vi flyttede dagen til midt i næste uge for så havde vi ligesom delt i porten, men det kunne der ikke være tale om.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 02-01-09 19:48

Pas på at hun ikke bliver genstridig.
Det er synd at visse kvinder saboterer samklemsordninger, så du er meget heldig at du ikke har flere problemer end du har.

Kommentar
Fra : truelive

Dato : 02-01-09 19:58

HaHa

ja du skulle bare vide hvad min søn og jeg har oplevet med hende, hun har ikke ville dele indbo selvom jeg kun ville have mit værktøj og min afdødes fars gammelskrivebord, så sagde hun nej til at ville skilles, ville ikke sælge huset, hun fik 100.000 kr af friværdi ekstre overtager så huset efter 7-8 mdr. ekstre husleje fra min side af. truer mig med en muggert mens drengen ser det, så det her er ikke noget at snakke om :0)

Det er godt man har meget humør ! !

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 02-01-09 21:08

Pas på dit gode humør, det kan hjælpe dig gennem meget.

Og kvinder kan være nogle værre dumme kællinger, har mødt et par af slagsen. Hvornår vil de forstå at børn har brug for både mor og far og at de ikke er uvenner.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 02-01-09 21:27

Citat
ja du skulle bare vide hvad min søn og jeg har oplevet med hende, hun har ikke ville dele indbo selvom jeg kun ville have mit værktøj og min afdødes fars gammelskrivebord, så sagde hun nej til at ville skilles, ville ikke sælge huset, hun fik 100.000 kr af friværdi ekstre overtager så huset efter 7-8 mdr. ekstre husleje fra min side af. truer mig med en muggert mens drengen ser det, så det her er ikke noget at snakke om

Noget tyder jo på at du også er "underlagt" din kone !!!!

Var i gift eller samboende ????

Din søn på 12 år er jo gammel nok til også at blive hørt i "amtet" ... måske sagen skulle tages op igen, men det er nu mest sønnen det kommer til at gå ud over.

Et er hvad han siger til dig, når moderen ikke er til stede, noget andet er, hvad han siger til sin mor, når du ikke er der.

Men hvis i har aftalt fredag som skiftedag, så er det jo først om en uge du skal have din søn.

Hvis i normalt har skiftedag fredag, så skulle drengens mor jo have sønnen i dag, så får hun ham i en lige uge, på fredag så skal du have ham og så har du ham i en ulige uge.

Hvis i vel at mærke regner med at en lige/ulige uge starter et par dage før (fredag).