/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Fyrværkeri....
Fra : clauslink
Vist : 616 gange
20 point
Dato : 02-01-09 13:47

Hej

Godt nytår til jer....

Jeg har afholdt nytår. Dagen efter kommer der en fra enden af vejen og siger at hans bil er ramt 2 gange af vores reketter.

Jeg har affyret vores reketter fra et rør der er banket ned i græsplænen. jeg har ikke set at mine reketter skulle have ramt hans bil. Jeg tror ikke de var hjemme nytårsaften.

Ved I hvordan jeg forholder mig? Skal han kontakte hans forsikringsselskab eller skal jeg gøre noget?

Håber I kan hjælpe mig.

Mvh
Claus Link

Accepteret svar
Fra : bredker

Modtaget 30 point
Dato : 02-01-09 13:54

hvis du ikke selv er sikker på at det er dine raketter der har ramt hans bil , kan det jo lige så godt være naboen der har sendt dem af sted
du må ikke påtage dig skylden , medmindre du er sikker på du har den , så risikere du bare selv at skulle betale hvis forsikringen ikke vil anerkende at det er din skyld

Godkendelse af svar
Fra : clauslink

Dato : 02-01-09 14:01

Tak for svaret bredker.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 02-01-09 14:02

Det er påstand mod påstand.

Du tager det helt roligt, og lad ham føre beviset

Kommentar
Fra : transor

Dato : 02-01-09 14:17

Skaden er på hans bil, så han melder det sit forsikringsselskab, hvis han har kasko.

Hvis han ikke har, griner du af ham og siger at du bestemr ikke mener at det var dine raketter, som lavede skaden.

Når han nu har meldt det ( hvis han gør ) og hans forsikring kontakter dig , giver du samme besked.
Hvis de skulle finde ud af at du er ansvarlig ( næppe ) så melder du til din ansvarsforsikring, som du har sammen med alm indbo forsikring.

Problemet er kun at manden går og bliver sur på dig, og i bor på samme vej. Men sådan er livet nogengange.

Kommentar
Fra : vectra20

Dato : 04-01-09 15:17

jeg syntes du skal kontakte dit forsikringsselskab, spørg hvordan du skal forholde dig i denne sag.
fortæl din nabo hvad der kom ud af det, du vil have det dårligt med dig selv. hvis du ikke gjorde noget.
Et godt forhold til sin nabo er nu ikke så ringe endda.