/ Forside/ Interesser / Fritid / Computerspil / Spørgsmål
10  Tri 2316
Lille grøn mand - C64
Fra : Dennis85
Vist : 1153 gange
200 point
Dato : 30-12-08 22:30

Hej alle sammen

En gang for længe siden, havde jeg en Commodore 64, hvor et af mine yndlingsspil var et sims-lignende (på et tidligt stadie) spil, hvor man kunne "kommandere" rundt med en lille grøn mand, der boede i et hus sammen med sin lille pølsetykke hund.
Man kunne få ham til at spille klaver, plader, se tv, spille pc, gå i bad, lave mad og meget meget mere.

Mine forældre mener det blot hed "Little green man", men det mener jeg ikke.

Er der nogen der ved havd det hedder, og evt. nogen der ved om det er muligt at downloade (lovligt) eller købe sig til det, så det kan spilles på en moderne pc (evt via en emulator)?

Accepteret svar
Fra : lally

Modtaget 110 point
Dato : 30-12-08 22:38

hej.

er det måske dette: Little Computer People

http://www.lemon64.com/?mainurl=http%3A//www.lemon64.com/reviews/view.php%3Fid%3D77

hilsen lally

Kommentar
Fra : Dennis85

Dato : 30-12-08 22:45

Ahh ja, lige præcis!

Kommentar
Fra : Nickoe

Dato : 01-01-09 21:27

Det var da godt, men hvad med at acceptere hans svar. :P

Kommentar
Fra : Dennis85

Dato : 03-01-09 11:53

Der var jo ikke svar på hvor det kan købes, eller hentes, så jeg ville lige se tiden an.
Men eftersom der ikke kom andre indlæg, så må jeg tage til takke med at få oplyst navnet på spillet.

Godkendelse af svar
Fra : Dennis85

Dato : 03-01-09 11:54

Tak for svaret lally.

Kommentar
Fra : lally

Dato : 03-01-09 20:43

hej dennis.

måske der er noget her.

http://www.c64.com/?type=1&id=517