/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
Muffinsforme
Fra : thedeuce
Vist : 5367 gange
100 point
Dato : 29-12-08 19:15

Jeg har lige bagt muffins på en opskrift med mosede kartofler, chokolade og nødder. Kanon smag, men ak ? Jeg brugte papirforme købt i supermarked og dejen sad fast i bunden af formen. Skulle de have været smurt, drysset med sukker eller hvad ? Kan man købe forme der er behandlet ? Alternativ må jeg købe silicone forme. De dur vel ?

Godt nytår.

Accepteret svar
Fra : piaskov

Modtaget 110 point
Dato : 29-12-08 19:20

Hej og ØvØv.
Jeg plejer at smøre mine med ligt madolie så hænger de ikke fast.
Har selv prøvet det og IHHH hvor er det surt.
Held og lykke med det.
Fra Pia

Kommentar
Fra : Cirkelinedk

Dato : 29-12-08 19:41

Har aldrig haf problemer med at de hænger fast i papiret, men prøv at smør dem med lidt olie. Er det en opskrift du vil af med ?

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 29-12-08 19:50

Kartofler og chokolade ??????????

Kan kun have været en engelsk opskrift

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 29-12-08 19:53

Jeg har aldrig oplevet at dejen hænger i formene, jeg har heller aldrig smurt dem eller drysset med sukker

Jeg kan godt anbefale dig siliconeformene, jeg har godt nok ikke prøvet muffinsformene, men jeg har foræret manden nogle af de andre forme bl.a. to forskellige tærteforme (Jamie Oliver)

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 29-12-08 21:22

Jeg har rugbrødsforme med silikone og dejen hænger aldrig i. Og de er meget nemme at rengøre.

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 29-12-08 23:57

Jeg bruger muffinsforme som er en bageplade hvori formene er integreret - ingen problemer nogensinde, de købes i Imerco. Jeg har netop, her i december, købt en plade mere for at kunne bage flere ad gangen

Og godt nytår til alle.

Mvh Dorthe

Kommentar
Fra : piratfizken86

Dato : 30-12-08 00:15

Jeg har købt de små bage-forme i i silicone - De er super lækre, og kan fåes for næsten ingen penge i fakta og Rema 1000. Det kan faktisk næsten ikke engang betale sig at købe dem i papir. Ulempen ved dem er ikke kun at det brænder fast, men også at vægten af dejen som regel får formen til at skvatte ud-af så dine muffins ikke bliver særligt pæne

Jeg bruger selv mine silicone-forme til mine muffins med 3-dobbet-chokolade. Og er det til en aften med kæresten bruger jeg formene der er formet som hjerter Samme pris - Også i netto og fakta

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 30-12-08 04:06

Fik engang et par "Eva Trio" grydelapper i silicone, nok den julegave jeg hurtigst smed i skraldespanden

Kommentar
Fra : casper0606

Dato : 30-12-08 11:54

jeg har set man selv kan folde nogen i bagepapir, det så ikke så svært ud.

Kommentar
Fra : thedeuce

Dato : 30-12-08 17:44

Hej!
Tak for alle de gode råd. Prøver først med olien og ellers må jeg investere i silikoneforme.Opskriften er hentet på følgende hjemmeside:
http://www.kartoffel-info.dk/Kend_Kartoflen/kend_kartoflen_rammeside.htm.

Godkendelse af svar
Fra : thedeuce

Dato : 30-12-08 17:46

Tak for svaret piaskov.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 30-12-08 19:16

Til dig.
Held og lykke med det-