/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
Mindre pixel
Fra : Dieter
Vist : 2284 gange
100 point
Dato : 29-12-08 18:50

Hvordan ændrer man et billede til færre pixel.
Nogle programmer kræver et max antal pixel.

Kommentar
Fra : food_life

Dato : 29-12-08 18:51

- sætter billedet ned i størrelse

mvh

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 29-12-08 19:08

Du skal bruge et program der kan det - hvad har du på maskinen?

Accepteret svar
Fra : IPM

Modtaget 110 point
Dato : 29-12-08 19:12

Hej
Brug dette program
http://bluefive.pair.com/pixresizer.htm

IPM

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 29-12-08 19:33

Så sent som i går brugte jeg IrfanView til det du spørger om: http://www.irfanview.com/main_download_engl.htm du kan hente forskellige plugins og dansk sprog til den bagefter

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 29-12-08 22:23

Hvor mange pixels har dit billed ?
Og hvilken programmer snakker du om ?

Ja det da rigtigt at programmerne har en øvre grænse for hvor mange pixels du kan arbejde med men det jo gerne et meget højt tal.

Selv paint som følger med windows kan ændre pixel størrelsen.
Så prøv at åbne billedet i paint hvis du da kan og tryk på billed menuen og attributer, der kan du så vælge pixels.

Men hvis du vil arbejde med billeder meget så er det bedre at downloade et bedre program en paint fordi det har ikke så mange muligheder.

Jeg bruger selv photofiltre det er gratis: http://photofiltre.free.fr/frames_en.htm

Kommentar
Fra : EiHaBr

Dato : 30-12-08 00:31

Hvad vil du med billedet.
Hvis det bare er fordi du vil sende dem som vedhæftede filer, kan du lægge dem ind i Word, gemme dem under gem som og komprimere dem der, herefter hente dem til vedhæftede filer.
Modtageren kan så ikke forsørre dem op tror jeg ikke men de er nemmere at sende.
Dette kan f. eks bruges i et brev.

Godkendelse af svar
Fra : Dieter

Dato : 30-12-08 10:49

Tak for svaret IPM.