/ Forside/ Interesser / Hus og have / El-installationer / Spørgsmål
10  Bassebo 2677
Halogen spots
Fra : Manse9933
Vist : 753 gange
300 point
Dato : 28-12-08 05:07

Hej
Aner ikke ret meget om emnet.
Jeg skal bruge fire spots,med 20 wat eller mere.
Spørgsmål:
Jeg skal så bruge en trafo og pære/ledninger.
Er der nogen der kan fortælle mig hvad der passer sammen
og hvor jeg kan købe dette,jeg kunne selvføgelig sætte mig inde i det via nettet men det har ikke min store interesse
Det skal helst være så klart/naturligt lys som muligt og
bevælige(retning).
Skal bruges til en mini foto boks/kasse (dimse fotografering uden blitz) som jeg er hved at lave.
Manse9933

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 28-12-08 05:57

Silvan har et pænt udvalg i løse løse trafoer plus indbygningsspots der er bevægelige, dog kun om een akse, men Du kunne jo være smart at fjerne fjedrene på siden, bore et passende hul og så fastgøre en stump plade på bagsiden af dåsen så den kan drejes udefra.
Husk at slukke hurtigt i kassen efter brugen da den ellers vil futte af.

Det har vel også betydning hvad kassen er beklædt/malet med indvendig, medmindre det meste skal beskæres væk i motivet.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 28-12-08 06:06

Hej LuffeA
Helst noget jeg kan købe online,de kommer til at sidde ovenover boksen (fri luft) og lyse ned igennem en kvadratisk hul.

Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 28-12-08 06:08

Citat
Det har vel også betydning hvad kassen er beklædt/malet med indvendig

Kridhvid lærred,fint vævet.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 28-12-08 06:15

Hvor varme bliver sådan nogle fyre egentlig??

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 28-12-08 06:41
Accepteret svar
Fra : rotw

Modtaget 300 point
Dato : 28-12-08 07:03

så varme at der er en min. afstand til brandbart matriale (ned af normalt 50 cm) / i retningen af lyset

ville nok gå efter nogle samlesæt med 4 halogen lampe 230V gu10 og så sætte nogle diodelyskilder i

køber du enkel spot kommer der flere krav du skal overholde så som det skal udføres af en aut. mm.

samlesæt er for almindig forbruger (det må ikke forlænges på sætte)
enkel spot er for aut. og skal overholde SB

Godkendelse af svar
Fra : Manse9933

Dato : 28-12-08 07:28

Tak for svaret rotw.
Okay,så må jeg sætte mig ind i teknologien,jeg har selv fundet ud af hvad jeg skal bruge,jeg tænkte bare ikke på at skulle bruge så meget tid på det,med sund fornuft/teknisk snilde og lidt logik når man langt

Manse Altmuligmand 9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 28-12-08 09:26

Fandt på en anden løsning
http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=9268&n=10
Måske med nogle andre pære,så kan jeg bruge lamperne/lampen til flere foremål.

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 29-12-08 05:47

fin løsning