/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
Problem med plads
Fra : toby-a
Vist : 726 gange
20 point
Dato : 27-12-08 16:18

Hey.

Jeg har et problem: Jeg har 0 byte tilbage på mit C: drev, men 24,8 gb på mit D: drev. Det er et meget stort problem, da der er visse programmer jeg ikke kan åbne, eller for den sags skyld lukke, fordi der slet ikke er mere plads på mit C: drev, som er mit primære drev.. Eller hva det hedder?

Så jeg vil spørge om, hvordan jeg kan få lavet sådan, at jeg fra nu af, bare bruger pladsen på mit D: drev.

På forhånd tak.

Mvh.
Tobias Andersen.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-12-08 16:25

Citat
Jeg har 0 byte tilbage på mit C:

Det KAN ikke lade sig gøre - windows ville være stoppet med at virke længe inden.....

Citat
Så jeg vil spørge om, hvordan jeg kan få lavet sådan, at jeg fra nu af, bare bruger pladsen på mit D: drev.

Hvis systemet ikke kan køre kan du jo ikke gøre så meget....

Du må "stette" noget på dit C-drev så det kan køre ordentligt....

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 27-12-08 16:27

Flyt nogle film, billeder, MP3 over på D
Ryd op på C med oprydningsværktøjet.
Slå genopretning fra og til igen, defragmenter C drev
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 27-12-08 16:31

Hvis du har Officepakken så kan den med fordel flytte over på D: Og man andre programmer kan være på D: Du må prøve dig frem.

Kommentar
Fra : Wolf10

Dato : 27-12-08 16:38

Køb en usb nøgle og flyt det over som du ikike bruger til daglig billeder,- mp3 filer o.s.v.

Eller bedre; en ekstern harddisk.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 27-12-08 17:31

Hvis det virkelig er sandt, at du har et 0 på C-drevet, så kan jeg have en mistanke om, at du har noget snavs på din maskine, der hele tiden generere dummyfiler der langsomt men sikkert optager mere og mere plads på dit drev, indtil den har okuperet hele drevet.

Kommentar
Fra : sokoban

Dato : 27-12-08 19:49

RYD OP MED DETTE + lav en almindeligt disk - opryding/ fragmentering
http://www.tune-up.com/products/tuneup-utilities/
Ellers har du skrevet fået NOGET andre ikke har, og optager din plads.

ELLER du har rodet med noget disk-fomatering///...

Prøv at gå til C: højreklik på¨dit drev/ egenskaber/ fejlfinding
og sæt xxxxx ved begge muligheder OG genstart
OG LAD VÆRE med at afbryde når den blå skærm kommer.
Hvis ikke det virker, har du fået // BESØG__

Kommentar
Fra : sokoban

Dato : 27-12-08 19:50

Citat
fragmentering

SORRY__den skal have minst 15% rester af en disk

Kommentar
Fra : sokoban

Dato : 27-12-08 19:51

Citat
Ellers har du skrevet fået NOGET

Ellers har du SOM skrevet fået NOGET

Kommentar
Fra : sokoban

Dato : 27-12-08 19:53

defrag_ vs frag.

Kommentar
Fra : toby-a

Dato : 27-12-08 21:23

Jeg har jo prøvet diskformatering. og jeg har flyttet alle de filer jeg kan. men jeg kan ikke flytte ret mange. fordi det har et eller andet med windows at gøre. og så komme der en eller anden popup op. hvor der står at jeg ikke kan flytte nogle af filerne. så har prøvet alt de i har skrevet.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 27-12-08 22:05

De filer du først skal flytte, er dem som du selv har lavet eller oprettet, som dokumenter, regneark, billeder m.m.
Herefter kan du slette eller afnstallere de programmer som du har installeret med de CD'er du måtte have i dit eget software arkiv. Dem kan du jo så installere igen på et andet tidspunkt.
Jo mere plads du får skabt, jo nemmere har du ved at få systemet til at virke igen.
Når du har fået skabt så meget plads som du kan, skal du lave den store rengøring.
Tømme Tempfiler og cookies - Tømme skraldespanden og køre en virus og spy cleaning før du defragmentere. Der er jo ingen grund til at defragmentere først, for så vil du få huller der hvor du sletter, så det mest fornuftige er at tage det i den rigtige rækkefølge.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 27-12-08 23:14

TuneUp Utilities er et pragtfuldt program, men smådyrt....findes kun som købe.
Brug Ccleaner.
http://www.filehippo.com/download_ccleaner/
Husk at sige nej til Yahoo toolbar ved installationen.
Åbn programmet og hak i alle felterne under oprydning, også under Avanceret.

Åbn Internet Explorer > midlertidige internetfiler > indstillinger, sæt her pladsforbruget til ikke under 20 mb eller ikke over 50 mb, en tilsvarende indstilling findes i Firefox.

Flyt Dine billeder, dokumenter og lydfiler over på D, ligeledes kan også downloade programmer i form af zip eller .exe også med fordel lægges på D og installeres derfra på C hvis det bliver aktuelt.

Og rosinenen i pølseenden: Gem Dine ting på skiver eller externt drev, formater harddisken, lav nye partitioner og geninstaller, det svarer sig hvis det er et par år siden det er gjort, Windows mudrer uundgåeligt til efterhånden.