/ Forside/ Interesser / Fritid / Film / Spørgsmål
10  granner01 2400
Gode gyserfilm?
Fra : KarinaHP87
Vist : 564 gange
40 point
Dato : 26-12-08 15:44

Hejsa!

Jeg er gyserfan og vil gerne have fat i nogle gode gyserfilm. Med god mener jeg spændende, uhyggelige - men med mening. Jeg kan lige nævne nogle, jeg har set, som jeg godt kan lide, for at I har noget at gå ud fra. "Jeepers Creepers", "Texas Chainsaw massakre", "Saw", "The Ring", "Dødens Gab" og "Gothika".

Her er nogle, som jeg gerne vil se, da jeg har hørt, de skulle være gode: "Ondskabens Hotel"/"The Shining" (1980), "Maskernes Nat"/"Halloween" (1978), "Rosemary's Baby" (1968), "Eksorcisten" (1973), "Psyko" (1960).

Jeg har set på nettet, at visse anmeldere og brugere giver høj score til filmene, "Amityville Horror" og "Timber Falls".

Desuden har jeg fået to gyserfilm i julegave, der hedder "White Noise", som har fået fire stjerner og "Panic Room", som har fået fem stjerner. Er lidt i tvivl, om jeg skal bytte den, der kun har fået fire.

Hvad siger I? Kan I evt. anbefale andre gysere?

Mvh.
Karina.

Accepteret svar
Fra : jqb

Modtaget 40 point
Dato : 26-12-08 17:22

Nogle stykker jeg godt kan lide, er:

The Skeleton Key: http://www.imdb.com/title/tt0397101/
Stigmata: http://www.imdb.com/title/tt0145531/
From Hell: http://www.imdb.com/title/tt0120681/
The Others: http://www.imdb.com/title/tt0230600/
The Gathering: http://www.imdb.com/title/tt0294594/

Og til din liste over klasikkere kan du føje:

The Omen: http://www.imdb.com/title/tt0075005/

Kommentar
Fra : KarinaHP87

Dato : 26-12-08 19:39

Jqb: Jeg har kigget lidt på de film, du linkede til. Men det er selvfølgelig altid svært at vurdere noget ud fra andres meninger. Tænker ikke kun på din, men diverse anmeldere og brugere, der har skrevet kommentarer til filmene. Umiddelbart er jeg måske mest interesseret i "The Skeleton Key" og "The Omen", men det er svært at sige.

For resten læste jeg, at "The Skeleton Key" fik en anmelder til at tænke på "Misery", som er en thriller, jeg også godt kan lide.

Er der nogle, som du tænker, jeg ville kunne lide, hvis du går lidt ud fra mine beskrivelser?

Har lige modtaget "Black Christmas" - også en klassiker, som efter sigende skulle være ret god. Er dog bare ikke så meget for påståede værende "obskøne telefonopkald", men nu må jeg jo se, hvor slemt det er.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 26-12-08 19:56

Hej med dig.
Den værste jeg nogensinde har set hedder fredag d. 13.
Men om den fås på dvd aner jeg ikke !!

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 26-12-08 19:59
Kommentar
Fra : KarinaHP87

Dato : 27-12-08 12:19

Jqp: Ved ikke, hvorfor dit indlæg er væk. Skulle jeg have accepteret det?? I så fald må du undskylde. Jeg kender ikke rigtigt det her system.

Mvh.
Karina.

Kommentar
Fra : KarinaHP87

Dato : 27-12-08 12:33

Jqb: Glem bare det, jeg skrev ovenfor... Jeg er jo bare en amatør herinde og skal lige finde ud af, hvordan det hele fungerer

Pia: Sjovt, du nævner det om Fredag d. 13. Den havde jeg netop tænkt på, at jeg måske skulle have. Må jeg spørge, hvorfor du synes, den er dårlig?

Kommentar
Fra : Sorenk

Dato : 28-12-08 17:12

Hej.. the grudge.. bedste gyser fil EVER når du har set den, vil alle andre gyserfilm være tamme..

http://www.youtube.com/watch?v=OMpg6BdHrkI

Vh Søren K

Kommentar
Fra : KarinaHP87

Dato : 28-12-08 18:57

Hej, Søren.

Jeg har set "The Grudge". Synes 1'eren var okay men at 2'eren var dårlig og ikke ret uhyggelig. Jeg tror, jeg bedre kunne lide "The Ring". Det var ellers lige før, jeg ikke var kommet til at se "The Grude", fordi en ung mand, jeg gik i skole med fortalte, at den var sindssygt uhyggelig. Var bange for, at den skulle skræmme livet af mig. Men da jeg først så den, blev jeg ret skuffet og synes virkelig, det var overvurderet. Der var kun få scener, der skræmte mig, og faktisk fik jeg større chok i "The Ring". Men smag er jo så forskellig.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 30-12-08 22:16

Citat
Må jeg spørge, hvorfor du synes, den er dårlig?

Den er IKKE dårlig...tværtimod
Den er så skræmmende så det halve kan gøre det.
Jeg turde ikke se den færdig før næste dag da det var blevet lyst.

Kommentar
Fra : Sorenk

Dato : 31-12-08 09:13

Hej igen.. ja smag er jo forskellig.. har lige set den nye indspilling af "the hitcher"
go blanding af action og gys.. 6 af 10 stjerner hos mig..

Kommentar
Fra : KarinaHP87

Dato : 02-01-09 19:16

Pia: Jeg synes altså ikke, at den var speciel uhyggelig, og som sagt slet ikke 2'eren. Jeg har set en del, der var bedre og uhyggeligere end det. Okay, den der rallen skræmte mig lidt. Men jeg har set mange gyserfilm, så tror, jeg er ret hærdet. Der skal mere til at skræmme mig, end der skulle tidligere.

Kommentar
Fra : KarinaHP87

Dato : 02-01-09 19:43

Sorenk: Jeg har ladet mig fortælle, at man som udgangspunkt skal holde sig fra remakes. Tror også selv, at originalen ofte er den bedste.

Jeg så lige "Texas Chainsaw Massacre: The Beginning" sammen med min kæreste i går. Den gives ud for at være en ordentligt omgang splat, men så galt synes jeg nu ikke, det var. Egentligt ikke nogen super god film, men hvis det er ægte gys, man leder efter, så er det jo heller ikke splatterfilm, man skal se. Men lidt flere chokeffekter havde nu været på sin plads.

Kommentar
Fra : fookhar

Dato : 16-01-09 16:20

Er selv gyserfan og flg. er nogle af de bedre jeg har set fornylig:

- Wolf Creek
- Rec (Quarantine som er i biografen nu er et remake af Rec, en spansk gyser fra 2007, og Rec er langt bedre)
- Identity

Godkendelse af svar
Fra : KarinaHP87

Dato : 31-01-09 17:00

Tak for svaret jqb. Jeg vil overveje nogle af dine forslag.

Mvh.
Karina.