/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
NAD CD-afspiller kan ikke læse
Fra : zxcvbnm1
Vist : 1337 gange
49 point
Dato : 26-12-08 14:14

Hej og godt nyt til alle på kandu.dk

Min NAD CD-afspiller (c541) er begyndet at opføre sig underligt.
Når jeg åbner skuffen (på CD-afspilleren)
kører den ud, men motoren bliver ved med at køre. Når jeg så lukker skuffen igen, kører den godt nok ind igen, men motoren kører stadig og efter et par sekunder kører skuffen ud igen.
Der er uden betydning, om der er en CD i skuffen eller om den er brændt eller ej.
Den har et par år på bagen - ca. 5. tror jeg - men har ikke været brugt særlig meget, så jeg tror ikke der kan være tale om slidtage eller møg på læserhovedet.
Har nogen været udsat for noget tilsvarende?

mvh
René

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 26-12-08 14:22

Das ist kaputt....

Nå Du køber nyt så brug ikke flere penge på et "godt" mærke, de holder ikke længere.

Kommentar
Fra : Line99

Dato : 26-12-08 14:32

Jeg ville satse på at rense den godt igennem, der kan saktens have sneget sig en edderkop eller nullermand ind hvor man ikke ønsker det. Hvis du er lidt fingernem skulle det da være muligt

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-12-08 14:32

Hvis du har MANGE penge og vil støtte finanskrisen, sender du den til reparation - så lever firnaet lidt længere...

I modsat fald hedder det genbrug og ny afspiller....

Ellers er her vist hvordan du selv klarer problemet

http://vodpod.com/watch/1194742-hvordan-repareres-nad-cd-afspiller

Kommentar
Fra : zxcvbnm1

Dato : 26-12-08 14:49

Hej refi
Tak for linket. Desværre viser det ikke, hvordan jeg klarer problemet med skuffen. Har du tilfældigvis et andet link?
mvh
René

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 49 point
Dato : 26-12-08 15:22

Nej...

Du må kigge og se om et eller andet aktiverer den som IKKE skal aktivere den....

Netop når du siger den ikke har kørt meget kan det jo være en kontakt der "hænger".....

Ryges der i huset er der STORE chancer for noget sådant.....

Kommentar
Fra : severino

Dato : 26-12-08 18:15

Hvis du mener noget med dette spørgsmål, og de point du har udsat, så prøv at følge rådet med at rense drevet.
Vi ser desværre for mange spørgsmål der bliver annuleret, fordi spørgeren har fået skruet hænderne forkert på fra fødslen.

Kommentar
Fra : zxcvbnm1

Dato : 26-12-08 18:29

Hej refi,
Jeg har haft drevet ude, men det ser ikke ud til, at der er noget, der aktiverer det. Egentlig burde det pgså være noget, der stoppede skuffen, når den er nået i yderstilling. Det kan være en microswitch, jeg ikke umiddelbart kan se. Afspillerne har ikke stået stille, blot har den ikke kørt hver dag og der ryges ikke i rummet.

Tak for hjælpen til dig.

Til severino: Afspillerne er ren og nydelig - ingen støv, fedt eller lign. - og mine hænder har siddet ganske fortræffeligt siden min fødslen. Slige kommentarer behøver jeg ikke.

Godkendelse af svar
Fra : zxcvbnm1

Dato : 26-12-08 18:32

Tak for svaret refi.