/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
Nytårsaften
Fra : Sandhedsvidnet
Vist : 2147 gange
200 point
Dato : 26-12-08 08:45

Jeg har et spørgsmå på hvad forums brugere gør for at hunden føler sig tryk nytårsaften
Min er ikke glad ved den sidste aften i det gamle år.
Hunden er ikke skudræd, den har været med på jagt i 3 år, men nytårsaften er ikke dens aften.
Jeg spørger her, i stedet for at gå til en dyrlæge, men det bliver måske løsningen.
På forhånd tak

SHV

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 26-12-08 08:54

Jeg vil nu alligevel foreslå dig at tale med dyrlægen

Der findes beroligende naturmedicin, jeg har prøvet det på min hund.

Han blev sløv, og trægte bestemt også til at sove, men han ville ikke gi' sig, så jeg havde en "beruset" hund.

Hvis du vil afprøve naturmedicinen, så prøv det før nytårsaften, så du ved hvordan han reagerer.

Hvis han er meget uroliglig, så er der også rigtig sovemedicin, men det har jeg ikke prøvet at give hunden

Du kan også sørge for at spille musik nytårsaften, så det kan tage noget af lydende udefra.

Trække gardinerne for, så hunden ikke kan se lysglimtene.

Nu er det for sent for i år, men ellers kan man købe en cd, med lydeffekter, så hunden kan lære dem at kende, uden at blive urolig...

Kan i ha' en rigtig god nytårsaften

Kommentar
Fra : TheRealDeal

Dato : 26-12-08 08:58

Kære Sandhedsvidnet

Her er et lille link, håber det kan hjælpe

http://www.hunde-info.dk/nytaar2.shtml

The Real Deal

Accepteret svar
Fra : vaxen

Modtaget 200 point
Dato : 26-12-08 10:03

Egentlig er nytårsaften noget, man bør træne hunden i i en lang periode inden den oprinder.

Og hvis man vil undgå at ty til medicin, som man i mine øjne nøje skal overveje karakteren af, da noget kan gøre ondt værre, så er der en række muligheder inden for naturmedicinens verden.

Dyrlæger sælger to produkter, som virker angstdæmpende på hunde - DAP, som er feromoner, man sender ud i huset i en periode op til nytårsaften, og Zylkéne, som er naturmedicin, der kan bruges, hvis man trapper op et par dage før nytåret.
Ingen af disse ting er sløvende for hunden.

Hvis min hund var betænkelig ved nytåret, var det disse to, jeg ville ty til.

Jeg ville ikke vælge produktet Plegicil - om ikke andet, så ihvertfald ikke uden det er i en kombination med eksempelvis stesolid.

Vaxen

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 26-12-08 11:24

Vi skyder vores hund, og køber en ny efter nytår

Kommentar
Fra : kmb1969

Dato : 26-12-08 11:38

Hvad med at se om ikke du kan finde en hundepension uden for byen. Det kan meget nemt være at du er for sent ude, da de vist er meget overbooked nytårsaften.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-12-08 12:33

Ordet KØBE er vist malplaceret

Citat
Vi skyder vores hund, og køber en ny efter nytår

Den skal du længere ud på landet med

Du er sgu for nærig til at give penge for den "korte" fornøjelse....

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 26-12-08 13:40

Det, der sker udenfor kan du ikke gøre så meget ved. Men du kan sørge for at lyden bliver sløret ved at du skruer op for radio og TV.

Og så skal du naturligvis ikke lade din hund være alene hjemme.

---En tredie ting, som en hund vil reagere på, er hvis dens mennesker opfører sig"unormalt". Druk og vilde fester hører ikke sammen med en hund, der er skræmt. Nul fest den aften.
I det hele taget vil hunden være mest tryg hvis hjemmet, --og dens mennesker-- ligner sig selv så meget som muligt.

--Og så er der de beroligende midler. Med så kort tid tilbage, så er det for sent at bruge andet end DAB eller Zylkene. Eller begge dele..

http://www.dyrlaegevagten.dk/shopframe.cfm/cms/id=533/sprog=1/item=yes/
http://www.dyrlaegevagten.dk/frame.cfm/cms/id=914/sprog=1/grp=3/menu=2/

Ved begge dele gør man brug af den beroligende virkning tævemoderen har på de spæde hvalpe. I det ene tilfælde (DAP) ved naturlige feromoner, --og i det andet tilfælde ved et naturligt nedbrydningsprodukt i mælk (Zylkene).
Begge dele er uskadelige, --og i værste fald uden virkning.
---Egentlig beroligende stoffer duer ikke så tæt på nytåret. For hvis hunden føler sig "underlig" på grund af beroligende medicin, så kan den gå helt i panik over larmen fra fyrværkeriet..

Hvis du ikke får løst problemet med de to naturlige produkter i år, så bør du nok starte på forebyggelse flere måneder før nytår, til næste år..

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 26-12-08 16:26

Citat
Den skal du længere ud på landet med

OK

Citat
Du er sgu for nærig til at give penge for den "korte" fornøjelse....

Njae, hundefoder er for dyrt.
Det bliver nok en video med en køter, Lassie måske.

Kommentar
Fra : ockendon

Dato : 27-12-08 22:13

Teil, somme tider er du bare for grov

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 28-12-08 08:59

Citat
Teil, somme tider er du bare for grov

Det får bare nogle meninger frem i lyset, røvslikkere er det værste jeg ved.

Kommentar
Fra : hellekrull

Dato : 28-12-08 19:11

Det værste man kan gøre er at ynke hunden, og bekræfte den i at den skal være bange. Det er mit bedste råd.
Beroligende medicin synes jeg ikke specielt godt om. Ikke alene er hunden bange, men og dopet - som gør den endnu mere bange...sådan var det i hvert fald for min forrige hund....

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 28-12-08 19:31

kloge ord hellekrull

Kommentar
Fra : hellekrull

Dato : 28-12-08 19:50

Ih tak

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 28-12-08 19:55

Citat
Beroligende medicin synes jeg ikke specielt godt om. Ikke alene er hunden bange, men og dopet - som gør den endnu mere bange...sådan var det i hvert fald for min forrige hund....

Det var nu også derfor jeg skrev

Citat
Hvis du vil afprøve naturmedicinen, så prøv det før nytårsaften, så du ved hvordan han reagerer.

Kommentar
Fra : hellekrull

Dato : 28-12-08 19:59

Så er vi enige

Godkendelse af svar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 29-12-08 15:59

Tak for svaret vaxen.
Der er kommet mange gode svar og det er svært at dele points.
Vaxen får points fordi det var den første der anbefalede naturmedicin, som jeg har tænkt mig at bruge

Et rigtig godt nytår til alle
SHV

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 29-12-08 16:02

Nå, jeg nævner da ellers naturmedicin som den første overhovedet

Men ha en rigtig god nytårsaften alle sammen både to og firebende

Kommentar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 29-12-08 17:27

Det er rigtigt nordstedt men der var ikke navngivet noget produkt som jeg kunne forholde mig til.

SHV

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 29-12-08 18:39

Du skal da under alle omstændigheder tale med din dyrlæge, han kender hunden