/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Hvor finder jeg en brugt Renault radio?
Fra : ThomasRinge
Vist : 1379 gange
200 point
Dato : 25-03-03 09:18

Jeg har en Renault Scenic, 2000 model med kasette-radio. Jeg kunne frygtelig godt tænke mig en med CD i stedet, men er for nærig til at give 3800 kr for en ny. Er der nogen der ved, hvor jeg kan finde en brugt radio (det skal være en original megage/scenic/laguna fra omtrent samme årgang). Kan man finde sådan noget hos en ophugger, og hvordan finder man i så fald en, der lige har den rigtige liggende??

Thomas

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 25-03-03 11:44
Kommentar
Fra : ThomasRinge

Dato : 25-03-03 12:02

Hej 3773,

Jeg har ledt forskellige steder (inkl. DBA), men indtil videre forgæves. Derfor spørger jeg her.

Mvh
Thomas

Kommentar
Fra : KASO

Dato : 25-03-03 12:03

Hvis du vil have en "original" "Renault"-radio, skal du være opmærksom på, at interiøret - og dermed radioen - findes i forskellige farver! Din radio er reelt en Philips. Det betyder, at mange Philips-modeller kan bruges - blot med en ramme, som tillader brug af "standardradioer" (DIN) - også af andre fabrikater.

Har din radio styring af CD-changer ? (Det har en del af Renault-kassetteradioerne) - så kan du "nøjes" med en changer (det er lidt billigere - og kan evt. købes med Philips-navnet = større udvalg/lavere pris).

Du kan også - med ovennævte ramme - skifte til enhver standardradio. Med en adapter, kan mange standardradioer også bruge fjernbetjeningen v. rattet, men jeg tror ikke, at nogen standardradio (udover Philipsmodellerne) kan udnytte originaldisplayet i instrumentbordet.

Kommentar
Fra : ThomasRinge

Dato : 25-03-03 12:43

Hej KASO,

Tak for info. Jeg har forhørt mig om changeren, og den var så vidt jeg husker ikke billigere (og så er den upraktisk). Mht. øvrige Philips var jeg ikke klar over, at de også kan styre displayet - er du sikker på det? I øvrigt ser det ikke ud som om, Philips autostereo forhandles i DK!?

Mht. øvrige mærker er det netop displayet, der får mig til at præcisere, at det _skal_ være en original.

Mvh
Thomas

Accepteret svar
Fra : KASO

Modtaget 200 point
Dato : 26-03-03 10:26

Jeg ved ikke, om alle Philipsmodeller kan styre displayet (jeg tvivler dog) - men jeg har set demobiler hos Renault, hvor der var montereret Philipsradioer i omtalte ramme - og med fuld integration. Ved nærmere eftertanke tror jeg ikke, at selve radioen havde et display - den brugte det indbyggede. Det må derfor være modeller specielt til dette formål.

Jeg har tidligere selv forhørt mig om changeren hos biltibehørsbutikker - de har tidligere solgt Philips - så du kan jo evt. prøve Bildillen/CD Cardic og hvad de nu ellers hedder.... (Jeg var selv for nærrig til at købe den - det irriterede mig at jeg skulle betale næsten det dobbelte for en Philips 6-cd-changer af hvad jeg gav for en komplet JVC radio med 12-CD-changer i min forrige bil).

Jeg har iøvrigt læst, at det skulle være muligt at få changere i andre fabrikater til at fungere med Philips - men prøv at forhør dig hos tilbehørsbutikkerne (selv om den er upraktisk )

Alternativt: Start med at forhøre dig hos en forhandler, om ikke Scénic-radioen er identisk med øvrige Mégane-modeller (bortset fra farve-variationer tror jeg, at de er ens). Hvis de er ens, er der lidt bedre chancer for at finde en radio hos en ophugger (der er solgt mange Mégane - nogle må være totalskadet undervejs).

Held & Lykke

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 18-12-03 11:58

Nu har dette spørgsmål stået åbent i over et halvt år. Dette finder jeg ikke rimeligt og fjerner hermed abonneringen på det.

Spørgsmålet burde for længst være blevet lukket med et tryk på ”accepter kommentar som svar”.

Points’ene er brugt i det sekund man spørger, så der er ingen grund til ikke at acceptere en af kommentarerne.

Godkendelse af svar
Fra : ThomasRinge

Dato : 18-12-03 12:09

Tak for svaret KASO.