/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Strømforbrug på fotoramme.
Fra : Jesper_wood
Vist : 604 gange
100 point
Dato : 25-12-08 10:55

Hejsa,

Har fået en fotoramme til jul, men kan ikke lige finde ud af hvad strømforbruget er på denne.
Her er info på adapteren:

Input: 110-240VAC 50/60Hz
Output: +12v - 1000mA

Kan i se hva den bruger årligt ? (hvis den står tændt hele døgnet)

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-12-08 11:03

Citat
Kan i se hva den bruger årligt ?

IKKE ud fra oplysningerne på adapteren.....

Du må komme med HVAD det er for en fotoramme.....

Men ca. 5 watt pr time....

Kommentar
Fra : tigerlover

Dato : 25-12-08 11:05

lol der stå aldrig hvad den bruger årligt der stå kun hvad den bruger her og nu det er en 12v adepter du har der med 1000 millamper

Kommentar
Fra : tigerlover

Dato : 25-12-08 11:08

her kan du hvad nogle af fotorammene tjek om din er i blandt da du ikke har gide nogle oplyniger om den kan jeg ikke side det med sikke hed

http://ekstrabladet.dk/kup/elektronik/article1019260.ece

Kommentar
Fra : Jesper_wood

Dato : 25-12-08 11:17
Kommentar
Fra : Jesper_wood

Dato : 25-12-08 11:21

Hvis den bruger 5w i timen er det så ikke 44kw om året ?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-12-08 11:28

Citat
44kw om året

Korrekt....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-12-08 11:35

De 5W gælder de fleste 7" rammer på det danske marked....

Accepteret svar
Fra : transor

Modtaget 100 point
Dato : 25-12-08 14:18

Citat
Men ca. 5 watt pr time....
Den er helt gal.

Efter mærkedata på din adapter kan den maksimalt levere 12 W. Det gør den dog kun hvis fotorammen også forbruger så meget.
Vi må regne med at adapteren er lidt overdimentioneret , og adaptern også har et lille egetforbrug, så den tager lidt mere fra nettet, end den leverer til fotorammen. Den bliver jo også lidt lun af tabene.

Alt i alt er det nok nogenlunde rimeligt at regne med 12 W hvis adapteren er en switchmode.

Noget mere hvis den er med en tung jernkernetransformator.
det giver 0,012kw * 365*24 h = 105,12 kWh på et år koster ca. 200 kr

Godkendelse af svar
Fra : Jesper_wood

Dato : 25-12-08 14:38

Tak for svaret transor.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-12-08 15:11

Ja - producenterne må jo være fulde af løgn....

3 watt i standby

5-6 watt ved diasshow...

Kommentar
Fra : severino

Dato : 25-12-08 15:32

Hvis alle går i seng om natten, så er der jo ingen grund til, at den viser billeder ud i den tomme stue, så hvorfor ikke kun have tændt, når der er nogen der skal have glæde af den. Det vil typisk nedsætte forbruget med over 60%.

Kommentar
Fra : Jesper_wood

Dato : 25-12-08 15:35

Hvis denne model slukkes, skal den indstilles til at "starte" diasshow med billeder igen. ( og det for man ikke gjort hver morgen)

Kommentar
Fra : severino

Dato : 25-12-08 16:07

Jamen kan lyset ikke slukkes på skærmen, så belastningen ikke er så stor, og er der ikke batteri back-up så den husker?