/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
Træningspladser
Fra : TheRealDeal
Vist : 1102 gange
50 point
Dato : 22-12-08 11:59

Kære alle

Hvor findes der gode træningspladser, er det i jagtforeningsregi eller DKK pengene og indsatsen skal investeres, måske en personlig eller privat person som både udbyder træning i lydighed og det jagtrelaterede.

The Real Deal

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 22-12-08 12:43
Kommentar
Fra : maleneoredsen

Dato : 22-12-08 14:04

DKK kan ikke tilbyde dig jagt relateret træning. Prøv i den klub din race hører til. Er det en f.eks en labrador du har kan Dansk Retriever klub klart anbefales: http://dansk-retriever-klub.dk/OmDRK/

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 22-12-08 14:11

øøøhh.., malene... DRK ER da en klub under Dansk Kennelklub...

Men ellers helt enig.

Kommentar
Fra : maleneoredsen

Dato : 22-12-08 16:22

Den træning som DKK tilbyder er ikke jagthundetræning: http://www.dansk-kennel-klub.dk/398
Den træning som Dansk Retriever Klub tilbyder er ikke noget Dansk Kennel Klub kører.
At Retrieverklubben er en specialklub under Dansk Kennel Klub og dermed anerkendt af det internationale organ for racehunde - FCI, er helt rigtigt, men træningsmæssigt, er det to vidt forskellige klubber.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 22-12-08 20:33

T.R.D.
Det er ikke mange svar du har fået på dit ellers gode spørgsmål. Det er fordi det er alt for upræsist.

Hvor i landet bor du ? ( der er jo ingen grund til at foreslå dig noget i Skagen, hvis du bord på Bornholm )
Hvilken hund har du? Hvor er den stambogsført? Hvad har du tænk dig at op nå med den?
Hvor gammel er hunden? Har du trænet andre steder før? Eller er det din første hund?

Svar på disse spørgsmål så får du sikkert nogle svar du kan bruge til noget.

Kommentar
Fra : TheRealDeal

Dato : 22-12-08 21:37

Kære bb1

Jeg tillader mig at lave et citat af dit indlæg
Citat
Hvor i landet bor du ? ( der er jo ingen grund til at foreslå dig noget i Skagen, hvis du bord på Bornholm )
Hvilken hund har du? Hvor er den stambogsført? Hvad har du tænk dig at op nå med den?
Hvor gammel er hunden? Har du trænet andre steder før? Eller er det din første hund?

Jeg synes ellers mit indlæg er meget dækkende.
Lad os antage det er en specialklub,jagtforening eller DKK er det vel ligegyldigt hvor man bor, for træningspassene er vel de samme alt efter hundens alder, det er det som instruktørerne lærer under deres uddannelse, det må du selv vide, da du selv er hundetræner, med mindre du er autodidakt
Som du husker (det har du selvfølgelig glemt har jeg været på udkik efter en Grosse Münsterländer, men det er lidt svært at finde, hvis ikke jeg vælger at tage til udlandet.
Men jeg har besluttet mig for det enten skal være en Labrador Retriever eller en Kleine Münsterländer og så er det rart at være lidt på forkant, for jeg vil ikke i kløerne på en eller anden autodidakt hundetræner der befinder sig i middelalderen

The Real Deal

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 22-12-08 22:26

Nej dit svar er langt fra dækkende.
Der er eks. vis. stor forskel på de forskellige kurser alt efter hvem der afholder dem.
Du skriver heller intet om, hvad du gerne vil opnå med din hund og hvad du vil bruge den til.
Ligesom du også nu er i tvivl om, hvilken hunde type du skal vælge.

Så et godt råd fra mig: Find ud af hvilken hund du vil ha. og tag det så derfra alt andet er noget plader, som ikke føre nogen steder hen. Undertonen i dit indlæg og svar er helt klar for mig.

Et andet godt råd: Du kunne jo tage til Grenå her i januar og se Münsterländerklubbens landsudstilling, der kan du finde både kleiner og groser, men ikke din guro, ham som bor her i nærheden, for han er frosset helt ud af klubben.

Endelig kan du gå ind på min hjemmeside: www.bb-jagt.dk og under hunden læse hvad man kan opnå af resultater. En hunds stambog lyver ikke, der bliver kun skrevet de resultater, som man har opnået.

God jagt på en ny hund, men skulle du vælge en Kl. Münsterländer så kom ikke og spørg mig om gode råd, med mindre du helt forandre din være måde.

Kommentar
Fra : TheRealDeal

Dato : 23-12-08 08:58

Kære alle

Tak for kommentarerne, jeg har nu set på diverse links

Der er dog et indlæg som jeg vil give en kommentar med på vejen og det kommer fra vores alle sammens "gammelnok" bb1

Kære bb1

Jeg tillader at citerer
Citat
Der er eks. vis. stor forskel på de forskellige kurser alt efter hvem der afholder dem.
Du skriver heller intet om, hvad du gerne vil opnå med din hund og hvad du vil bruge den til.
Ligesom du også nu er i tvivl om, hvilken hunde type du skal vælge.

Du skal læse hvad spørgerne skriver og ikke hvad du tror de skriver, jeg har skrevet jagtrelateret og lydighed og hvis du nu gad og se de andres svar så er der trods alt efter min mening en som er tæt på.
Lydighed er vel det samme hvad enten det er en specialklub,DKK eller en jagtorganitation der afholder kurset, hunden skal være lydig inden den kan modtage yderligere træning.
Jeg er ikke i tvivl om du er autodidakt hundetræner, for ellers ville du vide at når Retriever klubben eller Danmarks Jægerforbund afholder kurser så gennemgår kursisterne et forløb der prøver at ensrette træningerne alt efter hundens alder, det vil sige træningen er den samme uanset hvor du bor i landet, selvfølgelig må træneren tilpasse sin træning efter forholdene, men trods alt, hvis jeg er helt galt i byen må nogen andre rette mig.

Citat
Så et godt råd fra mig: Find ud af hvilken hund du vil ha. og tag det så derfra alt andet er noget plader, som ikke føre nogen steder hen. Undertonen i dit indlæg og svar er helt klar for mig.

Nu er jeg blevet anbefalet af en kendt og meget dygtig hundemand at gå ud og se på forskellige hunderacer, som kunne have min interesse og hvad de forskellige foreninger kunne tilbyde deres medlemmer, men derfor kan jeg da godt tillade mig at stille spørgsmålet her på Kandu og den undertone du skriver om, må stå for din egen regning.

Citat
Et andet godt råd: Du kunne jo tage til Grenå her i januar og se Münsterländerklubbens landsudstilling, der kan du finde både kleiner og groser, men ikke din guro, ham som bor her i nærheden, for han er frosset helt ud af klubben.

Jeg er orienteret om de to før nævnte hunderacers arrengementer
Du nævner ordet guro om en person, endnu en som du åbenbart også har et had kærligheds forhold til, jeg mener du burde holde de ting for dig selv, da det egentlig ikke har noget med det her indlæg at gøre

Citat
Endelig kan du gå ind på min hjemmeside: www.bb-jagt.dk og under hunden læse hvad man kan opnå af resultater. En hunds stambog lyver ikke, der bliver kun skrevet de resultater, som man har opnået.

Jo tak der har jeg været. nu er en privat hjemmeside ikke underlagt nogen form for kontrol, så man kan stort gøre, klippe klistre, berette om en ens fortræffeligheder osv, ja der er vide grænser for indehaveren, så det vil jeg tage med et vist forbehold

Citat
God jagt på en ny hund, men skulle du vælge en Kl. Münsterländer så kom ikke og spørg mig om gode råd, med mindre du helt forandre din være måde.

Kære bb1 jeg takker for jagten på min nye hund og nej jeg vil ikke vælge dig som rådgiver, for der er et eller andet der siger mig, det nok er en dårlig investering.

The Real Deal

Kommentar
Fra : TheRealDeal

Dato : 23-12-08 09:11

Kære alle

Undskyld men jeg bringer et citat fra mit eget indlæg som måske kan tolkes forkert.
Citat
så gennemgår kursisterne et forløb der prøver at ensrette træningerne alt efter hundens alder, det vil sige træningen er den samme uanset hvor du bor i landet, selvfølgelig må træneren tilpasse sin træning efter forholdene, men trods alt, hvis jeg er helt galt i byen må nogen andre rette mig.

Hermed mener jeg for at tage et eksempel, at et hold unghunde gennemgår et antal træningslektioner, som svare til deres alder og hvad man mener du burde og kunne lære men der kan forskellen mellem hundene også være stor og det er så trænerens opgave at undervise hunden alt efter hvor de står modenhed og indlærings mæssigt.

The Real Deal

Accepteret svar
Fra : maleneoredsen

Modtaget 50 point
Dato : 23-12-08 10:08

Hej Real Deal
Ja jeg har kun erfaring fra jagtforenings træning og Dansk Retriever Klub træning. Dengang d.v.s for ca. 20 år siden, var der milevid forskel på træningen de to steder, og jeg fandt hurtigt ud af, at retriever klubbens træning var langt mere positiv og lystbetonet, end i jagtforeningen, hvor træneren direkte stoppede apporten ind i munden på hunden. Hundene på dette hold apporterede, fordi de ikke turde anden, og på Retriever klubbens hold apporterede hundene fordi de havde lyst.
Men det er som sagt mange år siden, og jeg håber at jagtforenings instruktørerne er blevet klogere med tiden.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 23-12-08 12:24

TRD

Citat:
tak der har jeg været. nu er en privat hjemmeside ikke underlagt nogen form for kontrol, så man kan stort gøre, klippe klistre, berette om en ens fortræffeligheder osv, ja der er vide grænser for indehaveren, så det vil jeg tage med et vist forbehold Citat slut.

Hvis ikke det er en "Beskidt undertone" hvad er så: At beskylde en person for, at han manipulerer og lyver på sin egen hjemme side. Hvor der både står navn og telefon nummer og som besøges af mange mennesker hver dag. Er en påstand,som ikke holder,så dum kan ingen være end ikke mig

Det forholder sig nu også sådan, at de resultater en hund opnår indføres i stam-og resultatbog af andre end den der ejer en hjemmeside - så derfor kan du roligt regne med det der står skrevet på min læs igen: www.bb-jagt.dk hunden.

Du kommer også noget let hen over problemet med din "Guro" at han er det vidner næsten alle dine indlæg om. Husk du har selv skrevet, at du hverken har kunnet få klart besked fra Münsterländer klubben eller er medlem af nogen jagtforening

Så derfor er din viden andenhåndsviden og løgne historier og det er det farligt at vidre give. Det kan man enda blive straffet for. Det har jeg også forklaret dig. Så tag dig nu sammen min ven.

Kommentar
Fra : TheRealDeal

Dato : 23-12-08 12:30

Kære Marleneoredsen

Det er rigtig at DRK bruger megen positiv træning, men det jeg har fundet ud af er at mange jagtforeninger er begyndt at bruge samme form for indlæring, der sker selvfølgelig også en udskiftning af "dem med de gamle vaner" og det er kun positivt, men tvangsapporteringen bruges stadigvæk, jeg har blandt andet hørt en begrundelse med at så ville hunden ikke apporterer ræv

The Real Deal

Kommentar
Fra : TheRealDeal

Dato : 23-12-08 12:50

Kære bb1

Tag lige og klappe den tre hjulede knallert og din hund.

Et citat fra dit sidste indlæg.
Citat
Hvis ikke det er en "Beskidt undertone" hvad er så: At beskylde en person for, at han manipulerer og lyver på sin egen hjemme side. Hvor der både står navn og telefon nummer og som besøges af mange mennesker hver dag. Er en påstand,som ikke holder,så dum kan ingen være end ikke mig

Du læser en tekst som en hvis herre i helvede jeg gør opmærksom på at en privat hjemmeside ikke er underlagt nogen form for kontrol, uanset telefonnummer etc. jeg har ret som borger til at forholde mig kritisk til en hver form for information, så stop alt det sludder.

Citat
Det forholder sig nu også sådan, at de resultater en hund opnår indføres i stam-og resultatbog af andre end den der ejer en hjemmeside - så derfor kan du roligt regne med det der står skrevet på min læs igen: www.bb-jagt.dk hunden

Nu er der ingen kopi af stambog og resultatbog på din hjemmeside.

Citat
Du kommer også noget let hen over problemet med din "Guro" at han er det vidner næsten alle dine indlæg om. Husk du har selv skrevet, at du hverken har kunnet få klart besked fra Münsterländer klubben eller er medlem af nogen jagtforenin

Jeg har ingen guro, jeg er blevet anbefalet af andre Münsterländerfolk at tale med en person som ved lidt om hunderacen og som har arbejdet med den i mange år, problemet er nok at det ikke er dig der er blevet anbefalet, og hvorfor mon det

Citat
Så derfor er din viden andenhåndsviden og løgne historier og det er det farligt at vidre give. Det kan man enda blive straffet for. Det har jeg også forklaret dig. Så tag dig nu sammen min ven

Jeg ved ikke rigtig hvad det er for en andenhåndsviden du taler om og stop alle dine trusler, det klæder dig ikke gamle dreng.
For at bruge et af dine ynglingsudtryk "personfnidder" hold dig til det jeg spørger om, hvor svært kan det være og jeg forstår slet ikke du gider beskæftige dig med mig når du nu en gang har blacklistet mig

Lad nu julefreden sænke sig og lad de sort skyer forsvinde fra den opadgående sol

The Real Deal

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 23-12-08 13:45

Hvis du tror du kommer nogen vejne ved at fortsætte med at gentage dig selv, så tager du fejl, for hver eneste gang får jeg vist de andre brugere herinde, at folk som dig. Der heller ikke vil udfylde sit log ind, men annonymt hele tiden fremføre ubekræftede/ løjenagtige påstande kan man ikke stole på.

Bevis hvor på min hjemme side jeg har skrevet noget om mine hunde, som ikke passer. Du kan jo spørge din fine guro, som nu pludselig er blevet til flere.

Det er dog også påfaldende, at du i en anden tråd siger: Jeg har spurgt Münsterländerklubben, men de ved ikke ingen ting og nu påstår du pludselig, at du kender en masse i klubben nogle må da vide noget.

Hvis ikke du snart kan se, at du er langt langt ude, at svømme, så må det være den forestående højtid, som forvirre dig.

Kommentar
Fra : TheRealDeal

Dato : 23-12-08 15:34

Kære bb1

Jeg har da udfyldt mit logind ellers kunne jeg ikke skrive, jeg er også superbruger

Du er da gået helt fra snøvsen i en anden debat havde jeg et forslag angående på du opsøgte en præst, så du kunne få ro i din sjæl her op til jul, få lidt syndsforladelse, men jeg er godt nok kommet meget i tvivl om at det er en præst du skal have en samtale med

Citat
Der heller ikke vil udfylde sit log ind, men annonymt hele tiden fremføre ubekræftede/ løjenagtige påstande kan man ikke stole på.

Jeg har ikke fremsat løgnagtige påstande, jeg har skrevet at jeg forbeholder mig ret til at være kritisk over for diverse hjemmesider, hvor din kommer ind under, ja enda nyhedsmedier og til din oplysning, det har en hver dansk statsborger ret til, det har du det åbenbart skidt med, så hvis du ikke kan lide eller accepterer dette, lukker du bare din hjemmeside ned

Citat
Bevis hvor på min hjemme side jeg har skrevet noget om mine hunde, som ikke passer. Du kan jo spørge din fine guro, som nu pludselig er blevet til flere.

Kære bb1 jeg har ikke skrevet at det dine hunde har lavet er fejlagtig information, jeg vil bare gerne se noget dokumentation, det er før set at folks prallerier om hundens bedrifter har vist sig at være uoffocieller prøver og resultater, men det behøver dine resultater ikke at være, men dokumentation er altid en god ting, hvis nogen stiller sig tvivlende.
Alt dit guro snak fatter jeg ikke en pind af, det bliver du nødt til at dokumenterer eller præciserer.

Citat
Det er dog også påfaldende, at du i en anden tråd siger: Jeg har spurgt Münsterländerklubben, men de ved ikke ingen ting og nu påstår du pludselig, at du kender en masse i klubben nogle må da vide noget.

Du har fuldstændig ret i at jeg i første omgang fik et defust svar, men der er løbet meget vand i havet siden og der er efterfølgende kommet styr på tingene, ved at jeg er kommet i kontakt med det rette personer, som så har henvist mig til en som har styr på tingene.
Sådan er det også gået med Dansk Retriever Klub, de kontakt personer jeg har der ved også hvordan klaveret skal spille.

Jeg har altid opfattet julen som hjerternes fest og gør det stadig, så jeg er bestemt ikke forviret, jeg ser alt klart og tydelig, men jeg er godt nok meget nervøs på dine vegne, jeg håber ikke du gør skade på dig selv.

Men nu vil det være dejligt hvis du kunne komme med nogle guldkorn til denne debat verørende træning af hunde, ellers vil jeg bede dig om og forholde dig passiv.

The Real Deal

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 23-12-08 16:05

Nej min ven så let slipper man ikke ud af suppe dasen, når man vil hænge mig op på noget.

Dit logind kan alle gå ind og se. Der står intet absolut intet, som kan oplyse om hvem TRD er

Det eneste du har skrevet er at du er riffeljæger, at du vil ha`en hund og at du er efterlønner.

Du kan heller ikke komme ud af at det er påfaldende hurtig, at du har fået så mange nye venner i D.M.K. Husk det er kun få uger siden du loggede dig ind og skrev, at Münsterländer klubben kunne du ingen hjælp få af.

Altså med ærlighed kommer man længst og har du ikke lært det og du er efterlønner, så ser det meget mørkt ud for dig

Desuden så var jeg da overbevist om en enkelt ting: At du af din "Guro" som jeg stadig fastholder fodre dig med dine fantastiske påstande ellers havde du ikke en kina mands chance for at kunne skrive om det - så kendt er jeg skam heller ikke.
Havde fået fortalt, at han ikke mere har noget med münsterländer klubben at gøre fordi han er frosset ud - jo, forresten indirekte uden at tænke over det så skrev du da forresten, at han havde skiftet hunderace og hvordan kunne du vide det - hvis I ikke taler sammen

Kommentar
Fra : TheRealDeal

Dato : 23-12-08 16:32

Kære bb1

Du skriver
Citat
Det eneste du har skrevet er at du er riffeljæger, at du vil ha`en hund og at du er efterlønner.

Nu behøver jeg ikke lave en længere smøre for at gøre opmærksom på mig selv

Citat
Du kan heller ikke komme ud af at det er påfaldende hurtig, at du har fået så mange nye venner i D.M.K. Husk det er kun få uger side du loggede dig ind og skrev, at Münsterländer klubben kunne du ingen hjælp få af.

Læs nu hvad jeg skriver i mit sidst indlæg MEN kære bb1 nogen kan får venner eller bekendte på ganske kort tid, det er et spørgsmål om kommunikation, samtale at lytte og forstå og den sidste vigtige egenskab at være udadvendt...........prøv det

Citat
så kendt er jeg skam heller ikke.

Nååååååååå det vil jeg nu ikke sige, samtlige debatsider har du vist huseret på siden PC`en flyttede ind i den almindelige danskers hjem, du er en af dem der gerne vil eksponeres på skrift og billede og det er da helt fint, men husk det forpligter

Citat
Havde fået fortalt, at han ikke mere har noget med münsterländer klubben at gøre fordi han er frosset ud - jo, forresten indirekte uden at tænke over det så skrev du da forresten, at han havde skiftet hunderace og hvordan kunne du vide det - hvis I ikke taler sammen

Det er rigtigt at ham jeg blandt andet har talt med har andet en Münsterländer og der skrev jeg vist Tysk Langhåret, det må du meget undskylde, han har Engelsk Setter, så hvis ham du har kaldt min guro har en Tysk Langhåret så kan jeg da godt forstå du er forvirret

Men igen vil jeg bede dig om at forholde dig passiv da det ikke er det debatten handler om

The Real Deal

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 23-12-08 16:53

TRD. Det er så dejligt her på KanDu man kan ALTID gå tilbage og se hvad folk har skrevet:

Kommentar
Fra : TheRealDeal

Dato : 30-11-08 14:43

--------------------------------------------------------------------------------
Jeg takker for vinket.
De hvalpe jeg har set er der da DKK stambog på.
Efter henvisning fra en bekendt fik jeg et telefonnummer på en i Horsens som vist nok arbejder meget med Münsterländer, han har også Tysk Langhåret, men det er jo ikke det samme som dem der direkte arbejder med racen. citat slut.

Om jeg er forvirret NEJ, men det må du være når en Tysk Langhåret pludselig i din debat bliver til en irsk sætter.

Du har herved bevidst at du er fuld af løgn og du har enda selv leveret beviset derfor. - tak for det

Kommentar
Fra : TheRealDeal

Dato : 23-12-08 18:15

Kære bb1

Jeg er også glad for at man kan gå tilbage og se hvad der er skrevet, men
jeg kan da godt forstå du er forvirret.

Som jeg har sagt så siger jeg det igen jeg er ny på hundefronten og som jeg skrev

Citat
De hvalpe jeg har set er der da DKK stambog på.

Det viste sig senere at hundehandleren havde løjet og det var DRU stambog og det er jo noget helt andet

Citat
Efter henvisning fra en bekendt fik jeg et telefonnummer på en i Horsens som vist nok arbejder meget med Münsterländer, han har også Tysk Langhåret

Det er også rigtigt, men efter en samtale med en anden kendt person i jeres klub fik jeg at vide at han ikke var så aktiv mere

Citat
men det er jo ikke det samme som dem der direkte arbejder med racen.

Og derfor ringede jeg til en anden efter anbefaling og fik direkte kontakt til en som har fingeren på pulsen og det var som bekendt ikke dig

Så du må undskylde mange gange at jeg helt ubevidst har fået dig til at tro noget helt forkert

Men nu da du ikke vil debattere det debatten drejer sig om, kan du så ikke oplyse mig lidt om hvilke sanktioner Münsterländerklubben har for folk der ikke følger avlsreglerne
Dem må du have et nært kendskab til?

The Real Deal

Kommentar
Fra : TheRealDeal

Dato : 23-12-08 18:45

Kære alle

Det kørte lidt af sporet, det må i meget undskylde, men det er ikke let når der kommer udsagn om at man er utroværdig og er i ledtog med både den ene og den anden.
Jeg vil lade porten stå åben et døgns tid endnu inden der uddeles point, for dem der måtte komme med noget mere om det indlæget egentlig var oprettet til.

Fortsat en rigtig glædelig jul

The Real Deal

Kommentar
Fra : centerpoint

Dato : 23-12-08 23:06

Hej RealDeal.

Du har da ikke noget at undskylde.

Du havde kastet et spørgsmål op vedr. gode træningspladser.
At der så er en Herre, her på sitet, der absolut ville have at du både skulle oplyse din bopælsadresse. Hvad han skulle bruge det til??? Ja, det må stå hen i det uvisse.
Men da du af gode grunde ikke ville oplyse dette, blev den gode Herre stiktosset - som sædvanligt havde jeg da nær skrevet.......hvilket jeg også gjorde.
Det dummeste du kan gøre er, at give personfølsomme oplysninger på nettet - hvilket KANDU også påpeger, endda indtil flere gange inden man registrerer sig.

Så, alt i alt, et godt spørgsmål at kaste op. Flere brugbare svar er kommet. Jeg kunne bruge flere af svarene.........ja lige bortset fra.......nå, men lad det nu ligge.

Godkendelse af svar
Fra : TheRealDeal

Dato : 24-12-08 14:49

Tak for svaret maleneoredsen, du er den som er kommet tættest på af de svar der er kommet

Kan du og din familie have en rigtig god jul

The Real Deal

Kommentar
Fra : maleneoredsen

Dato : 24-12-08 14:54

Mange tak og i lige måde