/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Indreg. Veteranbil? / Karmann Ghia
Fra : cs
Vist : 1188 gange
60 point
Dato : 15-10-01 14:47

Hej... Er der nogen, der kender reglerne vedrørende indregistrering af biler som veteranbiler? Hvor gammel skal bilen være? Hvilken indflydelse har det på vægtafgiften (og andet)?

Jeg påtænker at købe en VW Karmann Ghia og er derfor interesseret i at vide om der er nogle bestemte årgange der er gunstige...

Er der iøvrigt nogen, der har en viden om, hvad der er vigtigt at tjekke på en ældre Karmann Ghia inden jeg køber den? Steder, der er slemme til at ruste, svage tekniske dele eller andet?

På forhånd tak
Casper

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 15-10-01 13:58

Ang. hvor gammel den skal være for at kunne blive indregisteret som veteran
da kan jeg sige at den skal være 35 år!!

Eller rettere sagt den skal være fyldt det 35. år helt ud så den skal rent
faktisk være fyldt 36 før du kan få den indregisteret som veteran hvor du så
kommer ned på kvart vægtafgift!! og hvis du får den forsikret ved Runa mener
jeg det hedder(igennem dansk veteranbilklub) så kan du få den forsikret for
ca det halve når den først er veteran.

Mvh Floffy

"cs" <cs.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:hQAy7.1109$YP6.128983@news000.worldonline.dk...
> Hej... Er der nogen, der kender reglerne vedrørende indregistrering af
> biler som veteranbiler? Hvor gammel skal bilen være? Hvilken indflydelse
> har det på vægtafgiften (og andet)?
>
> Jeg påtænker at købe en VW Karmann Ghia og er derfor interesseret i at
> vide om der er nogle bestemte årgange der er gunstige...
>
> Er der iøvrigt nogen, der har en viden om, hvad der er vigtigt at tjekke
> på en ældre Karmann Ghia inden jeg køber den? Steder, der er slemme til
> at ruste, svage tekniske dele eller andet?
>
> På forhånd tak
> Casper
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 15-10-01 19:07

> da kan jeg sige at den skal være 35 år!!
Det er jeg ik helt sikker på, mener det er kortere, men vil ik ligge
hovedet på blokken for det . Det var/er dog en herlig gl. sag, hvor
meget skal du slippe ? Er den i god stand ? Der findes en klub, har du
søgt efter den ? Jeg kender kun; http://www.vagcars.dk/ prøv at spørg
der, de har et billede af en K.Ghia på deres forside.

--
Jørgen Møller Rasmussen, også kendt som JR.
Ved lidt om alt, men vil gerne vide ALT om alt. !
\!/
(@ @)
o00-(_)-00o

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 15-10-01 22:01

On Mon, 15 Oct 2001 12:46:43 GMT, "cs" <cs.news@kandu.dk> wrote:

>Hej... Er der nogen, der kender reglerne vedrørende indregistrering af
>biler som veteranbiler? Hvor gammel skal bilen være? Hvilken indflydelse
>har det på vægtafgiften (og andet)?
>

Det er ikke mere end 4 - 5 dage siden det emne blev diskuteret i
tråden "Veteran".
Prøv engang at se "Simbul"s svar dengang:

Message-ID: <3bc45e3f$0$236$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>

--
Venlig hilsen

Verner

Kommentar
Fra : cs

Dato : 16-10-01 09:01

Tak for svarene indtil nu - det har hjulpet mig.

Til JR: Jeg har ikke fundet "the one" endnu - jeg kigger stadig meget bredt. Priserne for velrestaurerede eksemplarer ligger på ca. 60-70.000,-. Og ja, det er en herlig gl. sag og efter sigende billig i reservedele, da det hovedsageligt er bobbel-dele....

Mvh Casper

Kommentar
Fra : cs

Dato : 16-10-01 09:14

Og til Verner: Tak for dit link - jeg er nu blevet lidt klogere vedr. veteran-status (selvom det virker som om, der er mange meninger om den sag...)

Mvh Casper

Kommentar
Fra : KimHH

Dato : 28-12-01 00:35

Prøv Nordisk Veteran.
Tlf: 70217075

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 07-07-02 20:22

Vær sød at lukke spørgsmålet hvis du har fået det besvaret