/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
3.5" SATA HDD
Fra : Gevelia
Vist : 686 gange
84 point
Dato : 20-12-08 20:31

Hej Kandu.dk

Jeg har fået en julegave, og det er en ekstern Hardisk ved navn ARGOSY, hvor det SAMSUNG der er producenten.

Der følger ikke en drive / Shoftware med til den, der står den kan selv installeres, Men ikonet til den eller Hardisken er ikke til at finde i pc'en. Ikonet vises ikke i Denne Computer. Og USB lyder kommer når Usb stikket bliver sat i ! Men problemet er jo så, at den ikke er til at finde.

Hjææææææææælp

God jul

Per - Gevelia

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 20-12-08 21:07

Prøv med at sætte strøm til harddisken og sætte usb stikket i computeren, genstart så med den eksterne tilsluttet og med strøm på, det virkede hos mig

Kommentar
Fra : debut

Dato : 20-12-08 22:06

Prøv at højreklikke på Denne Computer ikonet, vælg Administrer, vælg Diskhåndtering.
Du skal have aktiveret og formateret disken (hvis den ikke er formateret i forvejen) før du kan se et drevbogstav.

Kommentar
Fra : Gevelia

Dato : 20-12-08 23:05

Hel debut.

Den tror det er et dikettedrev, nu rabler det helt for min pc.

Accepteret svar
Fra : debut

Modtaget 84 point
Dato : 20-12-08 23:19

Lyder ikke sandsynligt mon ikke der står diskdrev?

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 20-12-08 23:37

Du sætter den til din PC og venter med at tænde for den. PC'en skal være startet helt op inden. Når du så tænder for den vil den gå i gang.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 21-12-08 09:15

Argosy er ikke præformateret, du skal oprette en partittion og fprmater i diskhåndtering.

Kommentar
Fra : Gevelia

Dato : 21-12-08 15:27

Hej igen Debut

Det er sandsynligt, den tror stadig den er et Diskettedrev, og det er bare underligt, Nu har vi gjordt næsten alt hvad der kan gøre, så tror jeg smutter ned med den og for den byttet til en anden, når den ikke virker

Men en stor tak for jeres Respons

Mvh. Per - gevelia

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 21-12-08 15:29

Den vises som diskdrev og ikke som diskettedrev, sådan skal det være.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 21-12-08 15:30

Får du oprettet en partition på den, vises den også i denne computer.

Godkendelse af svar
Fra : Gevelia

Dato : 21-12-08 15:36

Tak for svaret debut.

Kommentar
Fra : debut

Dato : 21-12-08 17:29

Jeg er enig med peet49 og forstår ikke helt problemet, men det er jo også let nok når man selv kan finde ud af det.
Jeg håber, at du får løst problemet og jeg er da lidt spændt på hvad butikken siger.

Kommentar
Fra : Gevelia

Dato : 21-06-09 00:55

hej Debut.

Ja nu er det ved at være længe siden det var jul, jeg har nu byttet den til en anden for butikken sagde og den var helt gal, der var åbenbart en fuktionsfejl på den, som gjorde at den ikke ville,

Jeg fik mig en maxtor, og det ved man hvad er, det gik smertefrit ind som jeg havde håbet og virkede næsten med det samme!

Men rigtig mange tak!

Mvh. Per - gevelia