/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / Linux / Spørgsmål
10  BjarneD 875
ubuntu og antivirus
Fra : viisholm
Vist : 460 gange
65 point
Dato : 20-12-08 19:39

Hej jeg installer ubuntu og det virker perfekt den køre dog pareløb
med xp i opstart fasen. og virker også perfekt. men jeg bruger
antivusprogram "AVAST FREE HOME" som for mig er rigtig pålideligt program. Den vil jeg gerne have til at køre på ubuntu men jeg er
løbet lidt i problemer her kan det lad gøre og hvordan

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 20-12-08 19:54
Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 20-12-08 20:05

Avast har en antivirus til Linux, det er vel den du forsøger med og ikke en som er beregnet til Windows ? http://www.avast.com/eng/avast-for-linux-workstation.html
Og så er det jeg spørger: Hvad vil du med den ? Er det fordi din Linux deler filer med Windows computere ? Ellers ser jeg ikke nogen grund til at have antivirus på en Linux computer

Kommentar
Fra : viisholm

Dato : 20-12-08 21:35

Hej igen

har været inde på avast hjemmeside "Når" jeg er boot op på linux
så ved den allerede at jeg bruge linux som styresystem
http://avast.com/eng/download-avast-for-linux-edition.html
men der er 3 filer der skal hentes og for mig er det det rene volapyk
jeg ikke så meget haj at jeg lige kan finde hovdet og hale
skal siges jeg har hente alle 3 filer men det sker der ikke meget ved

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 20-12-08 21:47

Herind: http://www.avast.com/eng/download-avast-for-linux-edition.html det er den midterste DEB package du skal hente.
Du kan også gøre det ved åbne en Terminal og skrive
Kode
sudo dpkg -i avast4workstation*.deb
tryk Enter du bliver spurgt om dit brugernavn, skriv den og tryk Enter en gang mere

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 20-12-08 21:49

Du skal selvfølgelig ikke gøre begge dele, prøv nu med Terminalen, i stedet for at hente fra hjemmesiden, så kører det

Kommentar
Fra : pedroso

Dato : 21-12-08 13:34

Du har ikke rigtig brug for antivirus til din Linux, det er derfor der findes så lidt. Noget spam og anti-spyware burde være nok.