/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
Kemisk varmepude
Fra : uldahl82
Vist : 5388 gange
100 point
Dato : 17-12-08 18:46

Hej alle

Da min kone var indlagt på Hillerød sygehus for at føde vores søn, lånte hun en fantastisk varmepude af personalet. Den var ledningfri og var lavet i gennemsigtig plastic. Der var en lille metalplade som man skulle "knække" så blev den varm med det samme. Det så ud for mig som om man "genstartede" den ved at vaske den i opvaskemaskinen. Jeg har ikke kunne finde den nogen steder, og er lidt i tvivl om det kun er hospitalerne der har dem. Håber lidt der er en af jer der ved hvor man kan købe dem. Min kone savner den og taler næsten om den varmepude :)

God jul til alle.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 17-12-08 18:47

Vi har nogle liggende, købt i et eller andet varehus.
Kig i sport og fritid, jagt m.m.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 17-12-08 18:50

Sønnen har lige købt sådan nogle håndvarmere, der fungerer på samme måde

Dem han har købt er fra OBH, han koger dem når de er blevet kolde, så de er klar til næste gang

Jeg kan ikke finde den hos OBH men du kan se prinsippet her

http://www.vildmarksliv.dk/pages/article_show.asp?articleguid=10068

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 17-12-08 18:54

Der er også denne mulighed

http://www.madebysus.com/Voksenting.htm

Stort tillykke med lillebror det var da en dejlig julegave at få

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 17-12-08 19:40

Hej tillykke med sønnen

Den "knæk varmepude kan du købe her
http://www.spejder-sport.dk/templates/1product_variants.asp?ProductGuid=497370&indgang=gruppe

Kommentar
Fra : semmer

Dato : 17-12-08 19:47

Det er stort set korrekt hvad der fortælles
dog er udgangspunktet absolut forkert
der er nemlig ikke tale om en kemisk reaktion
men en krystallisk reaktion

Den metalplade man "knækker" (man bøjer den blot)
får den første molekyle til at krystallisere
og det skaber som bekendt en kædereaktion

Ganske samme princip bruger man
når men dyrker krystaller hjemme i køkkenet

At opfinderen så i 1995 ydermere fandt en væske
der krystalliserer så let
og som igen og igen kan gennemgå denne reaktion
er rigtig godt gået

I øvrigt kan den også købes i byggemarkeder
og alle former for jagt- og fiskeributikker

Med venlige hilsener fra
JAPANSKEDANMARK.DK

Svend-Erik Mortensgaard
Internet: www.japanskeDanmark.dk
samt www.japanskemoebler.dk
Mail: kontoret@japanskedanmark.dk

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 17-12-08 21:03

uldahl82...........jeg vil lige tilføje, at man lynhurtigt bliver træt af at skulle koge "puderne".

Man kan købe nogle andre modeller i metal, hvor der bliver hældt sprit i... de holder meget længere, og skal så ikke koges

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 18-12-08 00:00

Jeg har købt dem hos en isenkrammer, det meget smart.
Når de er brugt så koger du posen indtil ALLE krystallerne er blevet flydende igen.
Jeg vikler dem ind i en karklud og ligger dem i en lille gryde.
Engang glemte jeg dem og vandet fordampede og posen slemtede så det måske en god ide og sætte en timer.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 18-12-08 00:09

Citat
Når de er brugt så koger du posen indtil ALLE krystallerne er blevet flydende igen.

Men hvor længe har man lyst til at skulle koge poserne med krystaller flydende igen??

Efter nogle få gange, så ligger de bare der og flyder

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 19-12-08 23:29

Jeg vil blot gøre opmærksom på, at man også kan købe varmepuder med forskellige slags kerner i, som bare skal varmes nogle få minutter i en microbølgeovn.
Jeg har en, som jeg engang har købt i NETTO, som er fyldt med boghvedeskaller.
Inden jeg går i seng får den lige 2,5 minutter i micro'en, så er den dejlig at varme fødderne på.
Jeg har en magen til liggende i fryseren, beregnet til hvis ungerne slår sig voldsomt, eller f.eks. en forstuvet fod.
Så vidt jeg ved fås de også med hvedekerner i, og med kirsebærsten i.
Mange syer dem selv.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 19-12-08 23:32

Troldpigen prøv at læse mit indlæg den 17.12 kl. 18.54 nederst på siden............ideen er go' nok

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 19-12-08 23:49

Undskyld Nordsted1, jeg syntes ellers jeg havde kigget tråden igennem, men må erkende, at jeg ikke havde tjekket dit link.
Men hva' , en god ting kan ikke siges for tit, vel.
Jeg kan kun sige, at jeg er superglad for min, den er enkel og nem at bruge, så man ikke bliver træt af den.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 22-01-09 17:29

Har i fundet en varmepude?