/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
eu-cylinder til cpi hussar
Fra : kan2
Vist : 485 gange
50 point
Dato : 24-03-03 16:04

Hey

Er der nogen som har en ide om hvad en eu-cylinder (45-cylinder) vil gøre ved optræk og topfart på en cpi hussar? PS.: CPI's motor er den samme som en jog-motor så vidt jeg ved)...

Kommentar
Fra : michaelsmed

Dato : 24-03-03 16:19

CPI´en er bygget på licens af Aprilia, og den er bygget på licens af Yamaha ! En 45 cyl. (Eu-Cylendro), vil ik gøre så meget ved dit optræk, men på toppen gir det noget ! Vilket jo selvfølgelig afhænger af om du har andre dele på, som evt. Variator ( Polini, Malossi, TopRacing ), udstødning ( Er det en Polini cyl. anbefaler jeg Technigas Next, eller Technigas Prestige ), eller har du større karaburator ( standard, 12-14 mm ) ! Men hvis det eneste du har skiftet er cylderen, snakker vi 10-15 km/toppen !

Kommentar
Fra : bambusneger

Dato : 24-03-03 19:42

Det kan faktisk ikke betale sig at købe en EU-cylle!!! Fordi en 30'knallert, som hussar'en er, kan fra fabrikken køre ca. 60-65 km/t. Men når den kommer til danmark sætter man 1-2 små ringe ned i vario'en og laver et blindrør på udstødninger, så den kun kan køre 30 km/t (her skal det lige siges at der findes andre former for neddroslinger, men disse 2 er de mest normale). Det er ikke noget problem at fjerne disse begrænsningerne og scooteren kommer faktisk også til at køre bedre af det. Hvor den før kørte ca. 30 km/t og en 22-25 km/l, vil den efter at man har fjernet begrænsningerne køre ca. 60-65km/t og en 30-35 km/l(lyder måske lidt underligt, men det er fordi at scooteren kører med færre omdrejninger)

med venlig hilsen aske