/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
TV/Radio
Fra : refi
Vist : 749 gange
100 point
Dato : 15-12-08 11:15

Ja som overskriften siger...

Søger et fladskærmstv (SKAL være plasma (så glem LCD) 37"-42") - og dem er der jo mange af

Men men men - det skal være med FMradio - FINDES DET ????

Jeg kan ikke finde nogen og det undrer mig lidt - det kan ikke koste alverden at indbygge en FM-tuner i et TV

Alternativet er selvfølgelig at mange sorroundanlæg osv. har radio indbygget, men hvorfor hulan er det ikke til at finde et hvor det ligger i selve TVet

Alternativet kunne så være en slags USB-plugin eller lignende - men HVAD....

PS:

Det HELE skal selvfølgelig kunne køre som en selvstændig enhed - derfor du´r diverse sammenkoblinger IKKE.....

Antenner er IKKE problemet....

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 15-12-08 11:42

Har du talt med diverse tv-radioforretninger. For ,for mig lyder det også mystisk, da vores recievere også indeholder en radiodel.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-12-08 11:59

Div. recievere, sat-modtagere osv. - JA....

Men TV

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-12-08 12:01

Og NEJ...

Jeg har ikke snakket med forretningerne - kun med nettet....

De forskellige ekspedienter aner alligevel IKKE hvad de sælger

Kommentar
Fra : piratfizken86

Dato : 15-12-08 12:13

Du er en kræsen-pind er du Det kan nemlig godt findes som LCD

Hvorfor vil du iøvrigt ikke have med DAB?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-12-08 12:27

Jamen så lad mig da se et LCD

Grunden til jeg siger plasma er egentlig kun pga. farverne....

Kommentar
Fra : piratfizken86

Dato : 15-12-08 12:34

Ja jeg forstår dig med hensyn til farverne og valget mellem LCD og plasma

Værsgo: http://www.audiosound.dk/product.asp?product=4994&lang=dk

Kan ikke heldt finde ud af på siden hvilken størrelse det er. For mig ser den lidt for lille ud efter hvad du søger, men jeg går da ud fra at samme model er lavet i flere størrelser

Fandt et enkelt mere hos B&O hvis du vil have den store pengepung op - Finder lige linket mens du kigger på den der

Accepteret svar
Fra : piratfizken86

Modtaget 100 point
Dato : 15-12-08 12:37

Mens jeg leder efter B&O-linket dukkede den her selvf. op:

Dog også kun 32"

http://www.hifiklubben.dk/produkter/billede/lcd_tv/nad_32a1_32_lcd_tv_sort_uht_og_beslag.htm

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-12-08 12:44

Den fra Hi-Fi klubben har vist IKKE Fmtuner

Philips ser som sådan rigtigt ud - bortset fra det vigtigeste....

Det er 20-26" og LCD (det sidste var måske til at leve med, men sort farve er ret vigtig - derfor)

Kommentar
Fra : piratfizken86

Dato : 15-12-08 12:46

På den fra Hifi-klubben er det beskrevet med ganske småt i specifikationerne 3/4 nede af siden i højre side

Her er samme model fra phillips - Bare i 37" og der står selvfølgelig intet om FMtuner
http://www.kelkoo.dk/ps_18232750/100311823.html

Mit bedste bud er en tur i Hifi-klubben for Refi. Der tror jeg trods alt ekspedienterne ved lidt mere end i fona og elgiganten

Det er sgu en svær opgave du har fundet

Kommentar
Fra : piratfizken86

Dato : 15-12-08 12:48

Fra Hifi-klubbens:

Udvidede specifikationerPlug-and-play
Dansk menusystem
Indbygget DVB-S tuner til digital-tv via satellit
Indbygget FM-radio (analog/digital)
Indbygget analog tv-tuner
Common Interface (1 CI-slot)
Indbygget SmartCard-kortlæser (integreret CONAX-dekoder)
1000 siders tekst-tv hukommelse
2000 programpladser
Sleep-timer
Kontrast: 1000:1 (5000:1 dynamisk)
Lysstyrke: 500 cd/m2
Responstid: 8 ms
Synsvinkel vandret/lodret: 178 grader
2 x 15 watt stereoforstærker (5% forvrængning)
2 x 13 watt (IECA, 4 ohm, 1% forvrængning)
Audio-ind: R/L (RCA)
Audio-ud: R/L (RCA), 2 x digital (optisk/coaxial), subwoofer,
hovedtelefon
Direkte tilslutning for eksterne stereohøjttalere
Indgang til digital satellit-tuner (F-socket)
USB-tilslutning
RS 232-tilslutning
Energiforbrug: 140 watt
Standard VESA 400x200-beslag kan monteres

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-12-08 12:55

Du har ret - der står med FMtuner

Så er det bare om det findes i større - og som sagt helst Plasma.....

Men de er da et besøg værd - og ja - de ved lidt mere end "hyldefylderen" i Bilka

Selv prisen ser acceptabel ud

Kommentar
Fra : piratfizken86

Dato : 15-12-08 12:58

Jeg har nogle gange været et dumt svin og fået den professionelle hjælp i f.eks. Hifi-klubben og derefter gået i elgiganten og købt samme model billigere. Det kan du altid gøre

Men held og lykke med det

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-12-08 13:01

Det RIGTIGE produkt er VIGTIGERE end prisen - men alt tæller da

Kommentar
Fra : piratfizken86

Dato : 15-12-08 13:02

Mange bække små Nogle gange skal man jo bare huske på at hjælpen nok havde været bedre i Hifi-klubben den dag man står med problemerne

Man skal bare huske at man får hvad man betaler for Det er Jem og Fix et glimrende eksempel på

Kommentar
Fra : transor

Dato : 15-12-08 13:20

Når du har så svært ved at finde det, er det fordi der ikke er megen efterspørgsel.

fjernsyn med skærm bruger meget effekt og varmer. Det vil man ikke have bare for at høre radio. De kunne laves med seperat strømforsyning til radiodelen. Men det komplicerer sagen og koster, uden at der er fordeleved at kombinere i en kasse.
Tværtimod forstærker og højtaler omkobling bliver besværlig med to separate strømforsyninger.
Ellers får du en radio med et minimumsforbrug omkring 300W.

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 15-12-08 13:58

Plasmafyren koster jo en bunke energi at have kørende, så jeg vil da på egne og andres vegne ønske, at du ikke skal ha tændt for dyret bare for at høre radio! Din kombination gik af mode omkring 1960, lige før jeg gik ind i branchen. Allerede den gang syntes man, det var overkill at tænde for skrumlet for at høre radio.
mvh
pbp

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-12-08 14:11

Citat
Din kombination gik af mode omkring 1960, lige før jeg gik ind i branchen.

Man må da ikke håbe teknologien har stået stille siden

Der er jo INGEN der absolut vil have det hele tændt på en gang.....

Det drejer sig primært om plads- og ledningshensyn...

At det skulle være særligt besværligt at bygge en FMtuner ind (behøver jo ikke fylde meget mere end et USBstik) og en omskifter mellem radio og TV (muligt det ville kræve en minimal strømforsyning) - kan jeg ikke rigtig se...

Kombinationsmodeller findes i alt andet - selv i mobiltelefoner

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-12-08 14:14

Og selvfølgelig skal skærmen IKKE køre medens radion er tændt

Kommentar
Fra : piratfizken86

Dato : 15-12-08 14:46

Jeg har lige fået den her mail på min hotmail-adresse fra en utrolig hjælpsom fyr som tilbyder mig utrolig billlig elektronik - Det kan være han kan hjælpe dig, så skriv du bare til ham

Dear sir/madam,
friends:MY MSN IS: mailto: taa688@hotmail.com
We are a large wholesaler who mainly sell electrical product.
We can offer you both high quality products and good price , If you are not satisfied
with our products, we will offer you a full refund.
my web is : www.taa688.com
my msn is : mailto:taa688@hotmail.com
If you need ,please contact me,LOWEST PRICE ANYWHERE...GUARANTEED!!!
sincerity
thanks!

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-12-08 15:04

Nok må det gerne være billigt - men jeg vil sgu ikke bestille et TV i Kina

Kommentar
Fra : piratfizken86

Dato : 15-12-08 15:42

Haha.. Du kan ellers nok få noget sjov ud af at skrive til ham.. Eller noget..

Jeg har også nogle nigerianske penne-venner som er utrolig hjælpsomme

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-12-08 16:19

Hvis de kan sende med 14 dages betalingfrist - så er det iorden

Kommentar
Fra : piratfizken86

Dato : 15-12-08 16:24

Det kan de.. Du skal baaaaare liiiige overføre 130.000 til dem som garanti

Godkendelse af svar
Fra : refi

Dato : 16-12-08 22:08

Tak for svaret piratfizken86.

Var en tur i Hi-Fi Klubben....

Det har faktisk et pænt billede....

Det bedste var så at det også kan fås i 37" - så han får et hjem "vi" lige kan kigge på.....

Så vil det vise sig om "plasma" kan undværes...