/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
PGO Big Max dyse
Fra : jlbendtsen
Vist : 1945 gange
300 point
Dato : 14-12-08 12:18

Hey

Har lige købt en brugt PGO Big Max (45) der går rigtigt godt..Faktisk for godt idet der sidder en tunudstødning på ,den vil jeg have skiftet ud med en lovlig (der er jo ingen grund til at blive bedt om at blive stoppet) spørgsmålet er så, hvilken størrelse dyse der skal i karburatoren da jeg påregner en omdysning efter udskiftningen.Har ingen ide om hvad størrelse der sidder i nu.

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 300 point
Dato : 14-12-08 15:18

Mener det er en 72 dyse.
Men det er jo ikke sikkert at der er ændret dyse, prøv at se hvordan den kører uden at skifte dysen.
Husk 2 takt olien.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : jlbendtsen

Dato : 15-12-08 05:45

Hvad er der med olien Palle?

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 15-12-08 13:57

Kun at alt for mange, glemmer at fylde olie på beholderen, og så.

Kommentar
Fra : jlbendtsen

Dato : 16-12-08 08:55

Har skiftet udstødningen og den virkede til at køre fint efter en kort prøvetur..men i morges begyndte den efter 6km at firtakte og miste fart,kørte kun 20.. skal dysen skiftes eller?

Kommentar
Fra : Pumba-Team-mojn

Dato : 16-12-08 14:09

Hvis det er en 45 så prøv lige at tjekke udstødningen, for er det en technigas der sad på den før behøver du ikke at skifte den da den er lovlig til 45 knallerter.

MVH Pro-tuneren Pumba

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 16-12-08 15:27

Ja, så er der sikkert for stor dyse i, men det kan da også være karburatoris, det opstår jo i fugtigt vejr, lige over 0 grader.
For det er vel ikke for tæt benzindæksel, eller dårligt tændrør.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : jlbendtsen

Dato : 17-12-08 08:55

Det er denne udstødning der sad på http://www.thansen.dk/product.asp?c=2301527177&n=1712452818&pn=1712457691

Har sat en 72dyse i og den kører godt nu men forstår ikke at det er lovligt at sætte den tunudstødning på da det jo er en konstruktiv ændring og den kørte altså meget stærkere med den på

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 17-12-08 15:14

Alt for mange udtaler sig om noget de ikke ved noget om.
VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : jlbendtsen

Dato : 18-12-08 05:46

Nå men anyway den kører som en drøm indtil videre,og det var en 72 dyse