/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
Nemme opskrifter.
Fra : Reichstein
Vist : 783 gange
50 point
Dato : 14-12-08 10:48

Hej, han nogen give mig et tip til en nem kogebog, vores søn har brug for at lære at lave mad, og det skal helst være så nemt som muligt at finde ud af.
Er der nogen der har kendskab til en kogebog, som er meget nem at følge?

Kommentar
Fra : sverola

Dato : 14-12-08 11:00

Ja nu vil der sikkert dukke en masse gode forslag op.Men mit bud er Frøken Jensens Kogebog. Jeg synes den er let overskuelig og følger du opskrifterne får du et resultat som er udmærket.
Jeg er oprindelig udlært kok -og vi fik denne bog som en del af julegave det ene læreår.
Du har som alternativ Lotte Havemanns God Mad let at lave ,som også er en udmærket kogebog.
Mvh sverola

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 14-12-08 12:12

Hej med dig.
I kan købe den kogebog der hedder kogebog for fattigrøve.
Der er mange i den serie og de er altså gode.
V.H. Pia

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 14-12-08 12:14

Her kan i læse lidt om den.
http://www.rolflund.dk/

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 14-12-08 12:28

"Frøken Jensens Kogebog", "God Mad - Let at Lave".

En lille anektote i den anledning: Min mor fik "Frøken Jensens Kogebog" i morgengave af min far.....

Kommentar
Fra : Reichstein

Dato : 14-12-08 12:37

Frøken Jensens, og god mad let at lave. Begge er gode kogebøger, vi kender dem. Men det må gerne/skal helst være med indbydende billeder, og meget "pædagogisk" med trin for trin vejledning.

Kommentar
Fra : supersine669

Dato : 14-12-08 12:40

Jeg mener, der findes en kogebog for dummies.

Findes også drinks for dummies og andre ting.

Synes da, de er gode....

Accepteret svar
Fra : piaskov

Modtaget 50 point
Dato : 14-12-08 12:58

Citat
Jeg mener, der findes en kogebog for dummies.

Ja det er en hel serie der er lavet :kogebog for dimmies...kogebog for fattigrøve og sådan fortsætter det .
Der er mange og de er billige men gode.

Godkendelse af svar
Fra : Reichstein

Dato : 14-12-08 13:16

Tak for svaret piaskov. Og tak til alle. Jeg fik meget inspiration, og tror vi vælger Kogebog for nybegyndere.

Kommentar
Fra : piratfizken86

Dato : 14-12-08 13:39

Ellers findes der direkte kogebøger for børn - Med billeder osv.. Dem havde jeg meget glæde af som lille

Men din boghandler kan helt sikkert hjælpe dig yderligere.. Kogebogs-markedet er STORT!

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 14-12-08 13:52

Tak og god jul.