/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Hvad er en "Varmehane" i en Ford Fiesta ~
Fra : Rhoadhouse
Vist : 933 gange
20 point
Dato : 24-03-03 13:20

... og hvor sidder sådan en fætter?

Jeg har nemlig et værre problem, nemlig at varmen pisker ind i kabinen, uanset om varmen er slået fra! Efter en telefonisk forespørgelse på et autoriseret Ford værksted, kom svaret prompte "det lyder som om varmehanen er gået løs". Anslået pris for at få denne sat fast igen, er ... kr. 2800,-!! OG jeg har ikke lige 2800,- på mig, så jeg håber så at en automekanikergørdetselvmandhaj kan give mig svar på ovenstående

Med venlig hilsen

Annette

Accepteret svar
Fra : hryttel

Modtaget 30 point
Dato : 24-03-03 13:37

Hej Annette,

Varmehanen sidder på en af de to slanger der går fra topstykket og ind til varmeelementet inde i vognen.
Enten har hanen sat sig fast eller også er kablet gået løst. Du kan, når du har fundet den, prøve om du kan lukke hanen der på slangen.

Mvh,

Henning, Holland *<

Kommentar
Fra : hryttel

Dato : 24-03-03 13:41

Annette jeg glemte lige at sige at hanen også kan side på topstykket.
Prøv og lade en anden bevæge kablet inde i vognen, håndtaget til varmen, fren og til bage. Så skulle du kunne se noget der bevægede sig in motorrummet.

Mvh,

Henning, Holland *<

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 24-03-03 13:51

Uha ja, sikke dog en mekaniker. Hvor bor du? Der må da kunne findes en anden mekaniker (uden $-tegn i øjnene). Det lyder som noget min mekaniker ordner ude i indkørslen, formedelst en tiendedel af hvad din mekaniker siger.

Godkendelse af svar
Fra : Rhoadhouse

Dato : 28-03-03 09:18

Tak for svaret hryttel.

Kommentar
Fra : 486er

Dato : 03-07-03 20:12

Sådan en fætter (varmehanen) står i ca. 200-250 kr. og kan skiftes på 1/2 time. det er godtnok noget af en timepris mekanikeren her opererer med.