/ Forside/ Karriere / Erhverv / Jura / Spørgsmål
10  jakjoe 2566
Søgning af gældssanering
Fra : pengegrisk
Vist : 697 gange
60 point
Dato : 08-12-08 15:41

Jeg har manglet nogle papirer til endelig opgørelse for en ejendom for skatteårerne 2004-2006, da jeg har bistået politiet i en svindelsag og derfor gav politiet disse papirer, denne sag er nu afsluttet og papirerne er tilbageleveret.
Skat har derfor lavet en fastsættelse for indkomstårerne 2004-2006.
Jeg har afleveret papirerne til min revisor ifm revisionen af min ejendom, som nu er bortsolgt.
Revisoren siger til mig, at han har rettet henvendelse til SKAT for at få en aftale om et møde, bla har han vist mig et brev afsendt i slutningen af oktober, men de reagerer ikke på hans henvendelser!.
Jeg står overfor at søge gældssanering, og vil høre om jeg bare skal gøre dette, eller om skifteretten vil afvise ansøgningen, hvis ikke den ejendom jeg har ejet kan dokumenteres at være udarbejdet regnskab over af en (statsautoriseret) revisor.
Min gæld er så stor at jeg ikke kan betale den, og revisionen af ejendommen vil kun rykke på den andel SKAT får ved en gældssanering, ikke ved den omstændighed, at min gæld er så stor, at jeg ikke kan betale den.
Hvis ikke jeg henvender mig til SKAT for at ændre ligningen for 2004-06 vil de nuværende årsopgørelser derfra blot stå ved magt, jeg vil stadig kun have den samme betalingsevne uanset evt ændringer af disse årsopgørelser.

Mit spørgsmål går derfor på, skal jeg blot lade revisor være revisor og SKAT være SKAT og søge gældssanering, og skal jeg ved ansøgningen gøre opmærksom på dette forhold eller lade som ingenting ?.
Hvis denne situation er et problem, hvad gør jeg så, jeg er træt af at denne sag skal hænge i bremsen uden grund, det virker som chikane, hvordan får jeg hul på bylden, så den bliver afsluttet, det virker som om jeg i så fald skal have nogle tråde i SKAT at trække i, hvad gør jeg ?

Accepteret svar
Fra : granner01

Modtaget 60 point
Dato : 08-12-08 18:05

Du søger gældssanering og spørger der hvilke papirer de skal bruge. Fortæller hvilke besværligheder du har og beder om råd.

Kommentar
Fra : Tilde38

Dato : 08-12-08 18:42

er du Stein Bagger?.

Kommentar
Fra : Tilde38

Dato : 08-12-08 18:47

sorry.

Du skal bruge alle dine papirer på alt hvad du skylder. ALT
Du må ikke fortie oplysninger. Historien bag gælden fortæller du til den advokat som bliver stillet til rådighed for både dig og alle dine kreditorer. Han skal være neutral.

Man kommer ikke sovende til en gældssanering.

Held og lykke

Godkendelse af svar
Fra : pengegrisk

Dato : 09-12-08 04:41

Tak for svaret granner01.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 09-12-08 13:59

Selv tak og held og lykke med det .