/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
Julesmåkager
Fra : Sonie310
Vist : 664 gange
100 point
Dato : 03-12-08 20:36

Hej.

Jeg efterlyser gode og spændende opskrifter på julesmåkager, da jeg gerne vil prøve at have noget andet end klejner, brunkager og pebernødder i glassene i juletiden.
Har I nogen gode opskrifter, som I vil dele? ;)

På forhånd tak, og god jul :)

Kommentar
Fra : transor

Dato : 03-12-08 21:01

ingefærkager, med ægte frisk ingefær. skæres først i tynde skiver, for at korte taverne. Blendes så med smeltet fedtstof og sukker . Resten efter standardopskriften.

Vigtigt at sukkeret opløses eller males ordentligt og længe. Eller man bruger flormelis.

Hemmeligheden ved gode smågager er at der ikke må være erkendelige sukkerkrystaller.

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 110 point
Dato : 03-12-08 21:03
Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 03-12-08 21:47

De"4 emmer" lige dele mel melis magarine samt mandler I stedet for mandler kan bruges alle slags nødder (selvom de ikke starter med m )

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 04-12-08 09:59
Godkendelse af svar
Fra : Sonie310

Dato : 17-12-08 20:09

Tak for svaret Nordsted1.
Fandt en masse opskrifter som lyder interessante.
- Og nogen er også lavet ;)