/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Gasolin´ -sort box
Fra : Fattig
Vist : 1082 gange
500 point
Dato : 02-12-08 23:33

Han nogen her på kandu fortælle hvorfor mit cd-rom drev ikke vil registrere når jeg sætter en cd fra Gasolin´s sorte box i.
Alle andre musik cdér kører uden problemer.
Det eneste jeg umidelbart kan se skulle være problemet, er at disse Gasolin´skiver er sorte.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 02-12-08 23:47

Hvis det er brændte CD'er så er de brændt i et forkert format.

Hvis det er originale CD'er så er det kopibeskyttelsen der kolliderer men din PC.

Kommentar
Fra : Fattig

Dato : 02-12-08 23:57

Det er originale CDér, og det er da ok at de ikke kan kopieres. Men de burde da kunne afspilles via PC.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 03-12-08 00:35

Ja det er rigtigt, men jeg har også originale CD'er der ikke vil spille på min PC, men gerne på mit anlæg.
Så du mangler at godkende et format i Medieplayer eller i den musikmaskine du nu bruger. Du må ind i programmet og give tilladelse til at afspille alle formater.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 03-12-08 08:31

Det må drevet der driller, jeg har også The Black Box, der er ingen problemer,
der er heller ikke kopisikring på, så det er heller ikke derfor det ikke virker.

mvh klaudi

Kommentar
Fra : Fattig

Dato : 03-12-08 20:43

granner01
Hvordan gør jeg for at mediaplay kan acceptere alle formater?

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 05-12-08 00:25

Man starter programmet og går ind i indstillinger.

Kommentar
Fra : Fattig

Dato : 05-12-08 15:56

Granner01
Gå i indstillinger? Hvordan gøres det i fx. Media Monkey eller Media player.
Problemet er jo at drevet ikke registrer at der sættes cd i

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 05-12-08 16:06

Hvis ikke drevet registrer at der sættes CD i, så er der noget galt med drevet,
det kan du ikke indstille i MM eller MP, er det alle CD'er du ikke kan se i drev?

Eller er det AutoPlay der ikke virker?

mvh klaudi

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 05-12-08 16:18

Hvis nogle cder virker i dervet så er det jo ikke drevet der ikke virker. Prøv at hente denne afspiller

http://www.pcworld.dk/download/56/1434

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 05-12-08 16:21

Jeg har selv haft sorte berændbare cder og de kunne saktens brændes samt afspilles på computeren samt i alm csafspillere og i dvdafspilleren så det ikke pga det sorte

Kommentar
Fra : Rasmuzzen

Dato : 05-12-08 16:29

Prøv at sætte en af CDerne i en anden PC, hvis det så virker må det jo være dit drev der er for gammelt eller noget, hvis det ikke virker heller, så må det være CDen

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 06-12-08 14:41

Du skal starte medieplayer, gå ind i funktioner, vælge filtyper og sætte hak ved dem alle.

Kommentar
Fra : Fattig

Dato : 06-12-08 23:18

Granner01
Det hjalp heller ikke.

Accepteret svar
Fra : steno

Modtaget 500 point
Dato : 11-12-08 01:51

Hej Fattig

Det kan være nogle af Sony's drillerier. Slysoft laver any bla. Any DVD, der fjerner CSS koder på DVD'er. Jeg sad og læste på et andet link, at den nye version også kan læse CD'er. Du kan gå ind på linket og læse om programmet, som du også kan downloade. :
http://downloads.phpnuke.org/en/download-item-view-y-a-n-n-a/ANYDVD.htm

Ellers kan du gå ind på SlySofts danske side: http://www.slysoft.com/da/anydvd.html

og selv læse om AnyDVD.

Det er da et forsøg værd.

Held og lykke

steno

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 11-12-08 08:04

Har du prøvet Vlc playeren som jeg har foreslået ???

Godkendelse af svar
Fra : Fattig

Dato : 11-12-08 16:59

Tak for svaret steno.
Jeg vil arbejde videre med dit tip, og lukker spørgsmålet her.

Kommentar
Fra : steno

Dato : 12-12-08 00:01

Selv tak Fattig ! Jeg håber det lykkes for dig

steno