/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
Diabetes Software
Fra : tadeo
Vist : 855 gange
200 point
Dato : 02-12-08 14:57

Jeg søger et program, det offentlige sygehusvæsen bruger til patientjournaler,
hvor man kan se eksempelvis resultater af blodprøver vedr. diabetes.

Har d.d. været på OUH, min læge omtalte et program, de havde ikke flere brochurer,
men vil sende mig en på et tidspunkt, derfor dette spørgsmål på kandu,
hvis nogen kender til dette program, vil jeg gerne høre nærmere med links.

På forhånd tak for respons.

Mvh
tadeo

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 02-12-08 15:33

Jeg er ikke helt sikker på, at jeg har forstået dit spørgsmål korrekt....Er det et "sted" hvor du også selv kan se resultatet??, eller kan det være noget af dette her?

http://www.google.dk/search?hl=da&q=patientjournaler+p%C3%A5+det+offentlige+sygehus%2Bprogram&meta=

Kommentar
Fra : refi

Dato : 02-12-08 15:34

Citat
Jeg søger et program, det offentlige sygehusvæsen bruger til patientjournaler,
hvor man kan se eksempelvis resultater af blodprøver vedr. diabetes.

Den slags får du ikke adgang til som PRIVAT

Jeg ved ikke lige hvad lægen har foreslået, men det er garanteret IKKE et program der bruges i patientøjemed....

Kommentar
Fra : tadeo

Dato : 02-12-08 15:40

Nej det er ikke det, det er et specielt program, husker ikke hvad det hedder,
det kan ikke ses i sundhed. dk.

Det er et software der kan hentes, det kan vise blodprøver, der viser resultater af nævnte,
det er en software det offentlige bruger, kan desværre ikke komme det nærmere,
glemte at nedskrive det.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 02-12-08 15:41

Tadeo.... jeg tror det nemmeste vil være lige at ringe til lægesekretæren og få oplyst navnet

Kommentar
Fra : tadeo

Dato : 02-12-08 15:43

Citat
Den slags får du ikke adgang til som PRIVAT

Det kunne jeg iflg. lægen.

Det er muligt det koster noget!, men findes det ?

Kommentar
Fra : tadeo

Dato : 02-12-08 15:45

Norsted1, det gør jeg i morgen, men hvis der er nogen på kandu,
der kender programmet, står mit spørgsmål åben.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 02-12-08 15:49

Jeg kikker lidt videre. Det lyder praktisk at man selv kan læse sig til resultatet, specielt når der er lægemangel

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 02-12-08 15:51
Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 02-12-08 15:53

http://www.epj.dk/wm122413

Det har de i hvert tilfælde på OUH

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 02-12-08 15:54

mon det er dette du efterlyser http://www.it-borger.dk/Trends/sundhed/elektroniske-patientjournaler ??? det blive jo udvidet i takt med at de kan følge med

Kommentar
Fra : Smokei

Dato : 02-12-08 15:57

Jeg har det program dowloadet fra.:

www.ascensia.dk

mvh

Smokei

Kommentar
Fra : tadeo

Dato : 02-12-08 16:01

Det ligner noget i den retning, men linket til hentning af softwaren mangler stadig

Kommentar
Fra : tadeo

Dato : 02-12-08 16:04

Smokei, det er ikke det, det er jo et måleapparat, sorry

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 02-12-08 16:07
Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 02-12-08 16:10

Der står også noget om et specielt kabel??

http://www.bayerdiabetes.dk/dk/Produkter/Dataprogram.aspx

Kommentar
Fra : tadeo

Dato : 02-12-08 16:11

Sorry Nordsted1, det er software til et måleapparat contour medv.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 02-12-08 16:11

Undskyld Tadeo... se lige bort fra mit sidste indlæg

Kommentar
Fra : tadeo

Dato : 02-12-08 16:16

Lad mig forsøge at uddybe det nærmere, det er svært, men se bort fra alt software der vedr. diverse blodsukker måle apparater, der findes mange.

Det er et specifict program, det findes, men hvor?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 02-12-08 16:17

https://software.bayerdiabetes.com/Default.asp

Men det er jo til de prøver du SELV tager - er det det du mener

Kommentar
Fra : refi

Dato : 02-12-08 16:19
Kommentar
Fra : tadeo

Dato : 02-12-08 16:21

Sorry refi, dit bud overlappede min sidste kommentar

Kommentar
Fra : tadeo

Dato : 02-12-08 16:24

Har fået et nyt måleapparat d.d. One Touch Ultra 2, men er kun et program der vedr.
apparatet.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 02-12-08 16:30

Og det var ikke EPJ???

Om siden
www.epj.dk er hjemmesiden for den Elektroniske Patient Journal (EPJ) på Odense Universitets Hospital (OUH).
En EPJ vil sige en journal via en computer. EPJ skal afløse papirjournalen. Med EPJ er informationer om patienter nemt tilgængelig for alle faggrupper på hospitalet. Systemet, der bruges som EPJ på OUH, hedder COSMIC.

fra mit tidligere link

Kommentar
Fra : tadeo

Dato : 02-12-08 16:35

Lad mig tilføje, at jeg er type 1 diabetikker, altså på sprøjten, er det man kalder "velreguleret",
men jeg bruger 200 teststrimler om måneden, det offentlige betaler, godt for det,
en teststrimmel koster godt 7 kroner, men jeg har ikke nogen komplikationer,
altså ingen udgifter på sygehuse med indlæggelser.

Med disse oplysninger kan man se baggrunden for mit spørgsmål!

Kommentar
Fra : tadeo

Dato : 02-12-08 16:37

Nej Norsted1, kan ikke bruges, hvis i så fald, hvor kan den hentes?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 02-12-08 16:44

Hvis det er det program, skal du sikkert bruge nogle password og loginkoder, så du kan nok ikke bare finde og oprette programmet, uden at din læge eller hospital er ind over

Kommentar
Fra : refi

Dato : 02-12-08 16:52

Citat
Med EPJ er informationer om patienter nemt tilgængelig for alle faggrupper på hospitalet.

Det er IKKE til private....

Kommentar
Fra : tadeo

Dato : 02-12-08 17:12

Citat
Det er IKKE til private....

Det er muligt refi, læger har ikke altid forbindelse verden udenfor,

Lad os nu se, hører gerne andre kommentarer, vender tilbage senere.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 02-12-08 17:27

Der er også denne side

http://www.darwin.dk/index2.htm

Jeg er godt nok spændt på at høre resultatet, når du har det

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 02-12-08 17:28

fra samme link

http://www.darbruger.dk/

Accepteret svar
Fra : granner01

Modtaget 200 point
Dato : 02-12-08 17:41

Og jeg har lidt flere adresser afhængig af hvad du skal bruge.

Begge kræver digital signatur
Her kan du se dine egne behandlinger
http://www.sundhed.dk/wps/portal/_s.155/1924?_ARTIKELGRUPPE_ID_=3045060424123539

Her kan du se hvad dit væg skal bruges til, men her skal du også logge ind.
http://www.sst.dk/Informatik_og_sundhedsdata/Registre_og_sundhedsstatistik/Beskrivelse_af_registre/vaevsanvendelsesregister.aspx?lang=da

Hvis du ikke har digital signatur skal du bestille en her

http://privat.tdc.dk/digital/

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 02-12-08 17:42

Ikke væg men væv. Undskyld.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 02-12-08 20:22

Jeg hjalp en gang en kollega med at hente et opdateringsprogram til hans computer.
Det kunne da hentes på producentens hjemmeside. Jeg ved ikke hvor han er nu, så jeg kan ikke spørge. Men det var i forbindelse med et prøveapparat, koblet til comp.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 02-12-08 22:07

Eyvind, mon ikke det er i det link, jeg fejlagtigt lagde ind kl. 16.10?

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 02-12-08 23:45

Jeg tror spørger mener at han/hun kan få adgang til det program som sygehusene bruger. Og det kan man ikke. Vedkommende vil jo vide hvad blodprøven viste og det kan man ikke se på internettet. Måske har hans/huns læge en adresse som er lægens egen hjemmeside. Det har min læge. Men det ved vi jo ikke et dyt om.

Du må vente til du får mail fra lægen.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 03-12-08 09:31

Hvis du mener EPJ - så er det jo en ren intern Journalføring som ingen patienter har adgang til.

Men nogle patienter som selv sprøjter - har også et måleapparat som kontrol, og det er det program som kan opdateres.

Men jeg hopper af her, inden jeg begynder at gætte for meget.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 03-12-08 09:48

Altså hvis det er softwaren til dit personlige måleapparat skal vi lige vide hvad det er for et....

Der findes "hjemmesoftware" til de fleste....

Men det har jo ikke meget at gøre med hvad sygehuset bruger....

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 03-12-08 09:51

Ja, det bliver interessant at få af vide, hvordan det "hænger" sammen, men det er da smart hvis det kan lade sig gøre.

Hvis det kan lade sig gøre, må lægen skulle udleverer pasword mm

Hvis det er et program du skal have hjemme, har jeg nævt et længere oppe (kl. 16.10)

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 03-12-08 10:05

Citat
Det er et software der kan hentes, det kan vise blodprøver, der viser resultater af nævnte,
det er en software det offentlige bruger, kan desværre ikke komme det nærmere,
glemte at nedskrive det.

Tadeo, du nævner at du har fået et nyt apparat ----------One Touch Ultra 2-------------

på deres hjemmeside, kan du downloade software---- mon det er det du efterlyser??

http://www.lifescaneurope.com/den/produkter/otdms/;jsessionid=WQAK1TVVFERRICUCERDB0GQ

Kommentar
Fra : tadeo

Dato : 03-12-08 11:20

Hej igen, har fået løst problemet, det er et program der kan bruges i alle regioner,
jeg bor i syddanmark, det krærver digital signatur, det har jeg.
Her er linket så alle kan se hvad det er.

http://www.sundhed.dk/wps/portal/_s.155/1919?_FOLDER_ID_=2066070110162832&_ARTIKELGRUPPE_ID_=2066060612112940&_FOLDER_ROOT_ATTRIBUTE_=2066070110162832

Har set mine tal fra blodprøverne, skulle hilse og sige, de er flotte, kolesterol er på 3,9 mml/l.

Nu skal jeg finde ud af at slutte, venter lidt med det.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 03-12-08 11:23

Tadero.... tillykke med de fine tal, - og at det lykkedes -

Fagre nye verden

Men så skulle du da ikke installerer?? kun have en digital signatur??

Kommentar
Fra : refi

Dato : 03-12-08 12:14

Se det løste så problemet....

Det er så en service I får der er LAVET til formålet...

Der ligger så lidt "skjult" baggrund, idet det er lavet for at undersøge kvaliteten i behandlingen....

Men det kan I jo være ligeglad med

Hovedsagen for jer at jo at I har hurtig adgang til data....

Kommentar
Fra : tadeo

Dato : 03-12-08 13:19

Citat
Men så skulle du da ikke installerer?? kun have en digital signatur??

Nej det skulle jeg ikke, det var mig der troede at det var en software

Om der ligger noget bag, det er svært at sige, men en god service til borgerne, kan man sige.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 03-12-08 13:25

Citat
Nej det skulle jeg ikke, det var mig der troede at det var en software

Så er det jo heller ikke så mærkeligt, at vi andre også kan blive forvirrede

Det er da en flot service.

Med det nye apparat du lige har fået, skal det ikke også koblet til pc'en, så du kan spare strimlerne, eller har jeg totalt misforstået noget her?

Godkendelse af svar
Fra : tadeo

Dato : 03-12-08 13:28

Tak for svaret granner01.

Nogen skulle have point, du var den der kom nærmest, men den sidste hjælp kom i formiddag,
jeg ringede til Diabetes Ambulatoriet, fik oplyst, at det var et DiabetesDatabaseprogram der lå fast på Sundhed Dk, men for at komme ind på den specifikke side, skulle man lige klikke på omtalte link.

Også tak til alle andre kommentarer,

Mvh

tadeo

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 03-12-08 20:06

Selv tak.