/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Lyd optagelse via computer.
Fra : kimpark
Vist : 444 gange
100 point
Dato : 01-12-08 23:02

Hej alle:)

Jeg overvejer at købe et USB lydkort. Sådan at jeg kan optage lydt på min computer.

Det jeg skal bruge det til er at jeg skal optage nogle hypnose lyd filer.

Dvs. at det skal være i god kvalitet, og så ved jeg ikke om det er muligt at ligge musik ind over det også..

Og så skal det ikke koste urimelig meget.

takker på forhånd for de svar der kommer.

Mvh. Kim P

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 01-12-08 23:10

Hvorfor et USB lydkort? Har du en bærbar?

Kommentar
Fra : transor

Dato : 01-12-08 23:53

Praktisk taget alle computere fra de sidste 10 år har indbyggede lydkort, som er bedre end de billige usb typer. Gode kort til indbygning koster kun omkring 100 kr, hvis du skulle savne et.
Glem det med usb fidusen.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 01-12-08 23:58

Hvis du skal optage lyd så skal du bruge en mikrofon og det er der da allerede stik til i din maskine.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 02-12-08 09:04

Brug line in hvis du har lyd på bånd e.l.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 02-12-08 10:09

Her skulle være et rimeligt godt usb lydkort, Creative - SoundBlaster X-fi Go!
http://www.shg.dk/produkter/infobox.asp?varenr=2115846&lokation=

Du kan bruge Audacity til redigering, det er gratis:
http://www.filehippo.com/download_audacity/

mvh klaudi

Kommentar
Fra : kimpark

Dato : 02-12-08 12:14

Jep jeg har bærbar.

Altså i selv skal lydkortet ikke være godt, for skal egentlig ikke bruge det til afspilning. nærmere indspilning.

Og hvis nogen har optaget en indspilning i standard line in, vil i vel også give mig ret i det ikke just er særlig god kval.

Klaudi det ser ellers fint ud, men det måtte nu gerne koste noget mere. omkring 1000kr.

Det er virkelig vigtigt at kval. bliver godt, det skal næsten være så godt som hvis du hører et mp3 nummer. faktisk må det gerne være så godt.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 02-12-08 14:48

Jeg tror at du kan få en bedre lydoptagelse hvis du optog via en god båndoptager og så bagefter kørte det ind på din PC.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 02-12-08 16:19

Jamen så køber du da bare 2

Det blir ikke meget bedre:
Lydudgangsmodus Stereo
DAC Data Bredde 16 bit
Samplehastighed 48 kHz (maks.)
Signalstøjforhold 96 dB

Lidt info fra Creative:
http://dk.europe.creative.com/products/product.asp?category=209&subcategory=669&product=17872

mvh klaudi

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 100 point
Dato : 02-12-08 16:29

Her er det noget dyrer, det er super, tror bare ikke man kan høre forskel!
Mine gamle ører kan ikke
http://computer.eskildsen.dk/ShowProduct.aspx?productId=18660 til 865,-
http://computer.eskildsen.dk/ShowProduct.aspx?productId=18661 til 1740,-
http://computer.eskildsen.dk/ShowProduct.aspx?productId=16312 til 1390,-

mvh klaudi

Godkendelse af svar
Fra : kimpark

Dato : 03-12-08 09:58

Tak for svaret Klaudi.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 03-12-08 11:54

Velbekommen, håber der var noget brugbart.

mvh klaudi