/ Forside/ Interesser / Hus og have / El-installationer / Spørgsmål
10  Bassebo 2677
Malerispot/lampe
Fra : louie2003
Vist : 3670 gange
40 point
Dato : 25-11-08 13:17

Er på jagt efter et par malerilamper/-spots, som skal monteres på væggen over maleriet - altså ikke i loftet - og som har en meget lille indbygningsdybde (max. 5-6cm). Helst heller ingen transformer... Har været rundt på nettet men kan ikke finde noget. Er der nogen der kan hjælpe??

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-11-08 13:31

5-6 cm rækker da IKKE ud over maleriet - så hvordan havde du tænkt dig det skulle virke

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 25-11-08 13:34
Kommentar
Fra : louie2003

Dato : 25-11-08 13:36

refi - nej, de 5-6 cm er den del af lampen som er bygget ind i væggen

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 25-11-08 13:49

Her er der også et stort udvalg af malerilamper - de tilbyder også gode råd og telefonisk vejledning

http://www.lamper4u.dk/sw/frontend/show.asp?parent=161079&leftmenu_parent=80239&layout=1

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 25-11-08 14:05

Ikea har nogle her, som er ret billige
http://www.ikea.com/dk/da/catalog/products/70105329

Kommentar
Fra : louie2003

Dato : 25-11-08 15:26

Det er nogle fine links... men mit problem er indbygningsdybden, som er så lille. Lamperne må heller ikke have have klemfjedre som fastgørelsesmetode. Måske sidder der en elektriker derude et sted, som ved lige præcis hvilken lampe jeg har brug for..?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-11-08 15:51

Hvad er det for en "dybde" du taler om ????

Skal de ikke hænge på væggen.....

Kommentar
Fra : louie2003

Dato : 25-11-08 17:09

Jo, de skal hænge på væggen og også stikke ud fra væggen selvfølgelig. Men der er forberedt udtag på væggen; dvs der skal ikke trækkes ledninger. Med indbygningsdybde menes det stykke af spotten som er skjult inde i væggen.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-11-08 17:13

De udtag er vel til ledningen

Hvorfor skal LAMPEN ind i væggen....

Jeg har meget svært ved at forestille mig konstruktionen.....

Kommentar
Fra : fussy85

Dato : 02-12-08 20:12

5-6cm... det kunne godt lyde som en PL dåse... hvis det er det er der en del spot som passer til montage udvændigt på dåsen...

mvh Fussy