/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
Mangler på Kogebogen.dk
Fra : Klumme
Vist : 894 gange
10 point
Dato : 25-11-08 03:42

Hej Per.

Hvordan synes du selv det fungerer, når man skal læse noget på dit site, og der konstant, selv efter man har klikket på LUK, flagrer en reklame for Maizena ind foran det skrevne, som jeg skulle have adgang til. Ret uhensigsmæssigt ik?? og skide irriterende. Så finder man oplysningen andet sted.
http://www.dk-kogebogen.dk/vrovl-leksikon.php?alfa=&limit=14000

Skulle du mon ikke ofre lidt tid på at få dit lay out opdateret, så din kopiopskriftssamling ikke fremstår som en halvfærdig rodeforretning, som udelukkende har det mål at være størst. Den ligner faktisk noget en begynder i hjemmesideproduktion er startet op med. Skulle Lay out kvaliteten følge med , kunne den jo godt blive et ok gastronomisk redskab, indtil en eller anden prikker til dig og fortæller dig noget om ophavsret, copyright mv. hvilket du tidligere er advaret om.

Samtidig er opskrifterne alt for upræcise. Målangivelser mangler for ofte. Og endelig, så hold een type mål hele vejen igennem når du får opskrifter oversat. Jeg foreslår du bruger det metriske og bruger dl og L til væskeangivelser eller gram, som du ligeledes kan bruge til tørstof.

Det handler vel ikke udelukkende om at være stor....det er jo mindst lige så vigtigt at være brugbar og let tilgængelig.

Hilsen
Klumme

Kommentar
Fra : stormb

Dato : 25-11-08 08:33

Hej Klumme

Undskyld jeg spør' men hvorfor retter du ikke direkte henvendelse til Per. Han er da den eneste der kan gøre noget ved det.

Hvis det virkelig irriterer dig så meget, så lad dog være med at bruge siden.

Dit indlæg ligner mest af alt; brok for brokkens skyld.

stormb.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 25-11-08 08:51

Citat
selv efter man har klikket på LUK, flagrer en reklame for Maizena ind foran det skrevne, som jeg skulle have adgang til. Ret uhensigsmæssigt ik?? og skide irriterende.
... bloker dog for de reklamer, det er så nemt

Citat
Undskyld jeg spør' men hvorfor retter du ikke direkte henvendelse til Per. Han er da den eneste der kan gøre noget ved det.
.. måske og højst sandsynligt fordi Per er kandu bruger

Citat
Dit indlæg ligner mest af alt; brok for brokkens skyld.
... JA !

og så glæder vi os alle til " Klummes kogebog" med præcise opskrifter og måleangivelser i en kvalitet der er udholdelig for alle læsere

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 10 point
Dato : 25-11-08 08:53

Citat
og så glæder vi os alle til " Klummes kogebog" med præcise opskrifter og måleangivelser i en kvalitet der er udholdelig for alle læsere
... selvfølgelig uden reklamer og sponsor generende indlæg

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 25-11-08 09:20

Citat
og så glæder vi os alle til " Klummes kogebog" med præcise opskrifter og måleangivelser i en kvalitet der er udholdelig for alle læsere
Så kommer du til at vente længe Miritdk. Det gider jeg ikke rode med. Slet ikke når man samtidig ser, at nogle af disse "kogebogsforfatteres" største præstation ud i det gastronomiske er at kopiere anders opskrifter ind i deres egen kogebog uden kildeangivelse, og derefter slå sig op som "Danmarks største kogebog".

Jeg har mit eget lille system, og gider ikke konkurrere med de andre 2000 amatørkogebøger på nettet. Der er rigtig mange, men kors hvor er der få, som fremstår pro, overskuelige og nemme at navigerer rundt i. Netop målangivelser er en by i Rusland. Det er fint nok, når det blot er til en selv, at man skriver en sjat af dit, en kop af dat, osv osv. Skal man formidle noget, hvor resultatet netop er afhængigt af rimelig præcist angivne kvanta, så bør man standardisere målene.

Og til stormb. Fordi Netper er bruger på Kandu, og det måske der igennem er nemmere lægge et lidt større pres på ham. Hvad du ellers drager af konklussioner, er jeg lidt lige glad med. Men ang. brok for brokkens skyld, som var din vise konklussion, må man da sige, at dit indlæg var et eklatant tilfælde af netop dette. Hvad var dit formål med dit indlæg, hvis ikke det netop var brok for brokkens skyld?? SU.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 25-11-08 12:24

Jeg kender ikke Per, har ikke hørt om ham. Men jeg kom ind på hans hjemmeside fordi jeg søgte spændende opskrifter. Jeg lukkede lynhurtigt igen, forsiden er oversat fra engelsk (tror jeg) via Google og der er ikke rettet stavefejl og ordstillinger. Og så hedder den endda Alletiders Kogebog.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 25-11-08 13:12

Tjaeee *ss* Hvad skal jeg sige..... Kohbergs boller. Du har ret granner

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 25-11-08 13:30

Og hvorfor kommer den dårlige kogebog så op på Alletiders Kogebog hvor jeg har log ind og ofte bruger? Jeg brugte Klummes genvej. Og så brugte jeg min egen favoritgenvej, den fungerede.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 25-11-08 14:30

Firefox: http://mozilladanmark.dk/produkter/firefox/ og flashblock så er du ovre alle problemer: https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/433 men så kan du jo ikke finde noget at brokke dig over

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 25-11-08 15:00

Jeg drokker mig aldrig, ærgrer mig bare, men ellers kommer jeg frem med mit aldrig svigtende gode humør

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 25-11-08 17:51

Frk. jensens kogebog hold jer til den, det er dejlig fed mad og det smager godt ( og der er ingen reklamer når man vender siden)

dr.dem

Godkendelse af svar
Fra : Klumme

Dato : 27-11-08 21:49

Tak for svaret miritdk.

Kommentar
Fra : miritdk