/ Forside/ Karriere / Penge / Andet penge / Spørgsmål
10  jakjoe 1088
Realkreditlån
Fra : theill
Vist : 358 gange
100 point
Dato : 23-11-08 19:33

Simpelt spørgsmål tror jeg nok...

Når man har et realkreditlån.
Kan man så hvis man f. eks. har 5.000,- ekstra hver måned så sætte dem ind på sit realkreditlån unden nogle problemer???

Kommentar
Fra : Olesen-50

Dato : 23-11-08 19:35

Og et simpelt svar

JA

Kommentar
Fra : transor

Dato : 23-11-08 19:56

Mendet er der ingen fornuft i med mindre du bruger ekstrabetalingen til at afvikle en del af lånet.
Det sker ikke ved bare at indbetale "for meget"

Kommentar
Fra : henrikkrebs

Dato : 23-11-08 20:38

Du kan 'betale for meget' - det tror jeg vil forvirre kreditforeningen. De betaler dig i al fald ikke renter.
Du kan indfri dele af lånet. Det er en lidt tung affære og koster gebyrer.
... eller du kan købe de bagvedliggende obligationer (spar de 5000 kr op og køb for 15.000 kr ad gangen). Så er det 'næsten gratis' at have lånet. Når der så er en ordentlig portion, så kan du jo genoptage dine overvejelser.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 24-11-08 10:58

Du burde overveje at konvertere dit realkredit lån i stedet, så det passer til dit behov og evner, jeg er helt og holden amatør og kan ikke svare på om du kan betale ekstra ydelser uopfordret, jeg ville slet ikke overveje det, et realkredit lån er stikket sammen til at man betaler faste ydelser, så brug dine penge til at købe obligationerne i stedet for.

Kommentar
Fra : pedroso

Dato : 24-11-08 12:29

Jeg tror bare du får pengene igen. Køb obligationer i stedet som der siges. Eller brug pengene til at afvikle andre, dyrere lån hvis du har den slags.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 24-11-08 12:44

Sæt pengene i banken på en konto der giver de højeste renter. Så har du dem hvis du en dag skulle få brug for dem. Dit realkreditlån passer sig selv, men pengene kan være en reserve hvis du f.eks. ikke kan betale alle dine regninger i en måned. Du ved jo ikke hvad fremtiden bringer.

Annuller spørgsmålet
Fra : theill

Dato : 03-12-08 22:06

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål