/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Problem, køling, fryser i install, ingen~
Fra : DeZZa
Vist : 546 gange
200 point
Dato : 22-03-03 00:54

HARDWARE:
Pentium4 2.4GHz Boxed, 2x DDR-RAM (PC2700), DFI PE21-EL Motherboard, GeForce 4 MX 2, Audigy Retail, ThermalTake 400w ATX.

1. CPU'en står til 50C konstant eller 48-52, ledningerne kommer ikke i vejen og kabinettet står åbent!
2. Når jeg installere Windows XP fryser den tit under følgende processer...

- Når den er ved at indlæse drivere og giver beskedden "Setup is starting windows..."
- Når den er ved at formatere disken til NTFS
- Når den er ved at kopiere filer

Jeg kan hverken trykke CTRL+ALT+DEL der er ingen vej ud.. Den fryser...

3. Når jeg starter computeren viser den ikke noget billede... Eller det er den begyndt med! Først virkede det af og til. Men nu viser den slet ingen ting... Jeg prøvede at trække P4 stikket ud og sætte det i igen og det virkede 1-2 gange eller prøvede at trækket strøm stikkene ud til alle enhedder og sætte dem i igen...

Håber satme i kan hjælpe mig for den har virkelig været dyr!

Kommentar
Fra : egjegj

Dato : 22-03-03 07:45

Det første jeg ville gøre var at prøve med et andet grafikkort, der er et eller andet med de første udgaver af XP og geforce 4 der ikke hænger sammen. Din cpu er for varm ingen tvivl om det, for hvis du ser i din bios så står der nok som du skriver omk. de 50 grader, men hvis du lader den stå begynder den langsomt at kravle op og når vi nærmer os de 60 grader bliver den ustabil og "fryser" læs varmer, fryser er et forkert udtryk, hvem der så har fundet på det. Den skal ned i temp, mine kører omkring 30-31 med stand. køler

Accepteret svar
Fra : Mads_Vang

Modtaget 200 point
Dato : 24-03-03 09:35

Hvis du har købt den samlet ville jeg kontakt de firma du har købt den af! der må være en fejl et eller andet sted og det må være deres ansvar!
Hvis du ikke har købt den samlet ville jeg ville jeg stadi kontakte det firma/firmaer hvor delene er købt for det må næsten være en fejl i et af produkterne.

Godkendelse af svar
Fra : DeZZa

Dato : 24-03-03 13:29

Tak for svaret Mads_Vang.

Kommentar
Fra : Mads_Vang

Dato : 24-03-03 13:54

Det var så lidt.