/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
Harddsik brummer
Fra : sredna2210
Vist : 359 gange
50 point
Dato : 21-03-03 20:03

Hej
Min far har lige købt en ny P4 pc. Efter han har haft den i et par måneder kom han og spurgte mig om hvorfor hans harddisk brummede. Når han starter maskinen op og påbegynder et eller andet projekt, er der ingen problemer. Det er først hvis han har ladet den stå et stykke tid den begynder. Det lyder som om den gemmer eller sådan noget fordi den kører op og ned i tempo. Det er meget nemt at høre da han har en meget lydløs maskine.

Hvad skal vi gøre da det lyder som om harddisken arbejder på højtryk helt uden grund.

Hilsen
Anders

Kommentar
Fra : doomie

Dato : 21-03-03 21:57

Øhh... er du sikker på det ikke kunne være blæseren der "brummer"?

Kommentar
Fra : sredna2210

Dato : 21-03-03 22:08

hæhæ...nej det tror jeg nu ikke.
Lyden kommer fra harddisken og har den karakteristiske hakkende lyd som nu hardiske de har når de arbejder.
Far sagde at det evt. kunne være noget automatisk virustjeck der kørte uden man kunne se det....ved ikke...
Men sådan en virustjekker kører da ikke hver dag, eller hva???

Accepteret svar
Fra : technet

Modtaget 50 point
Dato : 22-03-03 03:46

det lyder som om at han har windows xp instaleret og der er der en der noget der hedder systemgendannelse

dvs. at der bliver taget backup af visse filer med jevne mellem rum

og det du høre er at harddisken arbejder og det kunne være noget af dette
(du kan prøve at højreklikke på denne computer)
klik på egenskaber
klik på systemgendannelse
sæt flueben i deaktivere systemgendanelse

klik på fjernforbindelse
fjern flueben i fjernsupport
fjern flueben i fjernskrivebord

klik på advanceret
klik på start og genoprettelse (indstillinger)

fjern flueben i
skriv hændelsen i systemlogfilen
send administrativ besked

Godkendelse af svar
Fra : sredna2210

Dato : 23-03-03 16:59

Tak for svaret technet.