/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Er den bærbar ok?
Fra : casper0606
Vist : 494 gange
200 point
Dato : 18-11-08 19:33

Hejsa

Jeg overvejer at købe mig en ny bærbar computer, den skal være stabil og have gode komponeter, ikke være for tung og uhandy og ikke være for stor at slæbe rundt på max 15,4 men gerne mindre. Mit behov almindelig brug altså kontorarbejde og internet, den må ikke være for dyr max 4500kr, og den må ikke være en til linux/minicomputer.

Har kigget lidt på denne er den ok eller har du andre forslag?

http://www.elgiganten.dk/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/store-elgigantenDK-Site/da_DK/-/DKK/El_DisplayProductInformation-Start;pgid=BSSz6oZKU8dSR0EjRNJBwx1k0000itYzwKN0?ProductID=MoHD4QFHOnUAAAEdRph.6wS3&CatalogCategoryID=..TD4QFHP2UAAAEOlhA03xiY&Selected=Specifications#tProductTabcontent

Håber at der er nogen der kan hjælpe

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-11-08 19:38

Ja - den burde dække dit behov til en billig pris....

Kommentar
Fra : achtonfem

Dato : 18-11-08 19:47

Citat
Ja - den burde dække dit behov til en billig pris....
ja det er da det nemmeste at svare

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 18-11-08 19:47

Jeg synes den ser rigtig god ud til prisen. Dine behov blive dækket med den og du er lidt fremtidssikret.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 18-11-08 19:49

actonfem/refi
Snakker du med dig selv nu

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-11-08 19:50

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-11-08 19:50

Der er sgu grænser for HVEM jeg vil sammenlignes med

Accepteret svar
Fra : JegErHer

Modtaget 210 point
Dato : 18-11-08 20:21

Til kontorarbejde og internet er den fin nok, bare synd den ikke er med Windows XP så ville den føles og være hurtige.
Den har kun delt video hukommelse = langsom RAM, så husk at slå alt det Vista præsentation fra da det sløver meget.
Grundet til den er så billigt er ingen Firmaer eller Unge ville købe den mere, for gamle komponenter.
Nu skriver du jo ikke hvordan du vil på internettet, hvad udstyr I har i forvejen (Router/WIFI/Printer/....)
Så ja det er en billig maskine til det du skriver, men ikke fremtidssikret og bærbar er jo ikke opgraderings venlige.
Eks. denne model har 2 x 1GB ram så hvis du senere vil ha mere ram skal du skifte dem ud ikke bare tilføje.
Disken er 5400rpm, langsommere men mere stabil end 7200rpm.

Foreslag kan jeg ikke komme med uden mere information.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 18-11-08 20:56

Refi så gå ind på actonfems profil og se hvad der står.

Kommentar
Fra : bruuno117

Dato : 18-11-08 22:09

Så køb hellere den her http://www.laptops.dk/product_info.php?products_id=2562

Den har en intel centrino core 2 duo og 1x2gb ram og for et par hundrede extra kan du få dem til at lægge xp pro ind, hvis du af en eller anden grund ikke gider vista ( personligt synes jeg vista er fint nok, men mit hardware er også noget kraftigere). På den anden side hvis du mener at den maskine du kigger på er fin nok til dig, og du ikke har brug for at spille de nyeste spil, så bare køb den.

Med hensyn til at være "fremtids sikret", så synes jeg ikke er der er noget der hedder det når det kommer til bærbare, selv om du køber den vildeste bærbare spille maskine vil der alligevel kun gå kort tid før den er mere eller midre forældet, min c2d 2.1ghz med et gf8600gt med 512mg ram dedikeret, er allerede ikke noget at prale af mere :/

Kommentar
Fra : achtonfem

Dato : 18-11-08 23:31

Citat
Refi så gå ind på actonfems profil og se hvad der står.
hvorfor det ? han ved vel hvad han har skrevet

Godkendelse af svar
Fra : casper0606

Dato : 30-11-08 22:13

Tak for svaret.