/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
GAMMEL KORT TIL GARMIN
Fra : hawaii7
Vist : 710 gange
100 point
Dato : 18-11-08 10:44

Jeg har lige betalt 599,00 kr. for en CD med et nyt kort til min GPS Garmin NUWI 760 og blev meget meget skuffet. Det er den sidste nye opdatering med en kort der hedder 2009.
Jeg prøvede at finde en gade her i Sønderborg der er en blind vej og fuldt bebygget med huse der hedder "Pindsvinekrattet". Den var der ikke, men er med i lokaltelefonbogen der udkom i efteråret 2007. En anden gade under postnummer 6400 eller Sundeved Kommune som hedder "Fredsløkke" er heller ikke med. Denne vej er ogsdå flere år gammel.

ER GARMIN så langt bagud med deres opdateringer?

Er der nogle der har en anden GPS og har disse gader med?

Et opkald til GARMIN support afdeling siger de unge "tøser" at fejlen ligger ved kommunen, som ikke har færdigt meldt vejene. Den tror jeg ikke på. Efter opdateringen som tager ca. 2 timer forsvinder lyden på GPS og så skal du igen hente opdateringer via nettet.
Hvor virker det meget uprofessionelt og amatøragtig. Disse problemer havde jeg ikke med min gode gamle VDO.

hawaii7

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-11-08 10:50

Ingen af dem findes på google earth - såååååå

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-11-08 10:51

Kan du finde en ældre sidegade i nærheden er det da muligt google earth kan finde dem - så vil det jo vise sig om der er navne på.....

Accepteret svar
Fra : thyfoon

Modtaget 60 point
Dato : 18-11-08 11:23

jeg har version 2008 kort og ja der kan går op til 3 år før garmin er med med de sidste nye kortopdatringer de får hver år mange opdateringer og så veje der ikke er færdig bygget garmin har denne politik at vejne ska være funtionsdulige før de tages i brug ander navier har nye veje ligen der ikke er færdigbygget og det kan også skalbe problemer.
jeg ved bla i svendborg ove mod turød der er bygget en rundkørsel den har ligget der i ca 10 år den er ikke med i nu *s*

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 18-11-08 12:18

Ja Refi i nærheden af Pindsvinekrattet er en ældre vej der hedder Rævehøj.
Jeg syntes bare at nye kort til en GPS burde nye veje der har eksisteret i fler eår være med.
Ellers er en gps jo ikke en skid værd.,

hawaii7

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 18-11-08 12:20

Vi købte Gramin 250 sidste sommer og vi har haft stor glæde af den. Men der er mangler. Gader her hvor vi bor er ikke med og rundkørsler! Det er et kapitel for sig selv.
Jeg tror at det er forskelligt fra kommune til kommune. Nogle kommuner er måske bedre til at færdigmelde ændringer i vejnettet.
Det største problem med GPS er tilkørsler til motorveje. Det har de ikke rigtigt styr på. Vi kører rundt i hele landet, har familie i Jylland, og vi er et par gange blevet sendt ned på motorvejen af Garmin, det var bare frakørslen den ville sende og ned ad. Heldigvis var det lyst den dag.
Og det leder så tanken hen på en del af disse spøgelsesbilister. Er det personer som stoler blindt på deres GPS?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-11-08 12:57

Rævehøj er vist og munder ud i Ulkebølsten....

I den anden ende af Rævehøj (som også ser ud til at være blind bortset fra gang/cykelsti) ligger en fuldt udbygget vej UDEN NAVN - er det den ????

Den munder ud i en anden unavngiven vej som ganske vist på den anden side af en bred vej hedder Æ Havvej

Kommentar
Fra : alka

Dato : 18-11-08 16:28

Begge veje er med på Mostrups!

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 18-11-08 17:22

Begge vejer er med på Eniro, TDC og i alle lokaltelefonbøger fra efteråret 2007, men ikke på det nye kort fra GARMIN.
Når de kalder det en opdatering, syntes jeg der er noget sludder. Jeg efterlyser andre der er mere ajourført med hensyn til kort og opdateringer. Sådan noget gammel noget kan jeg ikke bruge, når jeg kører rundt her i landet og udlandet til forskellige adresser.

hawaii7

Kommentar
Fra : transor

Dato : 18-11-08 18:50

Det er generelt spild af penge at opdatere kort.

Der var engang da man på Garmins hjemmeside kunne se demo af de nye kort, og således kontrollere om opdateringen var noget værd. Det har jeg aldrig oplevet.
Bevares der kommer nye områder til, men detailkort for nordnorge, hvor man alligevel ikke kan køre forkert er ret uinteressant.
Derimod bibeholdes de fleste fejl og mangler også i nye kort.

Spar jeres penge og brug fornuften,.

Ingen kort er perfekte. Heller ikke dem man køber trykt på papir.

Godkendelse af svar
Fra : hawaii7

Dato : 20-11-08 13:01

Tak for svaret thyfoon.
Jeg syntes jeg fik den bedste forklaring fra dig.
Det er altid svært at accepterer et svar frem for et andet.

hawaii7