/ Forside/ Teknologi / Hardware / Skærme / Spørgsmål
10  peet49 1562
sort skærm VGA?
Fra : absinthe
Vist : 549 gange
100 point
Dato : 18-11-08 03:01

Hej

Jeg plejer at sætte min fladskærm til min bærbare via et VGA-kabel. Normalt klapper jeg min bærbare sammen og så springer skrivebordet over på fladskærmen af sig selv. Nu sker der pludselig ingenting mere når jeg klapper min bærbare sammen. Skrivebordet hopper ikke over på fladskærmen mere, som nu bare er sort skærm og siger "Udenfor område". Ved ikke hvad der er sket. Jeg kan sagtens forlænge skrivebordet over på fladskærmen og kopier den primære skærm.

Nogen der ved hvad man kan gøre?

hilsen

Absinthe

Kommentar
Fra : peque

Dato : 18-11-08 11:29

Højreklik på skærmen udenfor ikonerne - og vælg Egenskaber ( Alt efter hvilken slags grafikkort der er i)
Nu skriver du intet om hvilket OS du har - så vi går ud fra WindowsXP her

Kommentar
Fra : peque

Dato : 18-11-08 11:33

Hov - dewr fik jeg da ramt enter istedet for.

Men derinde skal du kunne indstille disse egenskaber under fanebladet indstillinger - og igen alt efter grafikkort mm - garanteret under opsætning.

Hvis det er Intels kort - har intel et lille program der kan køre disse opsætninger mm.

Kommentar
Fra : absinthe

Dato : 18-11-08 15:38

Jeg kører med Vista og grafikkortet hedder Radeon HD 3650.

Kommentar
Fra : peque

Dato : 18-11-08 19:01

Så tjek dine indstillinger omkring skærmen.

Jeg kan desværre ikek guide dig - da jeg ikke har en Vista maskine i hytten. Kun Linux

Kommentar
Fra : peque

Dato : 18-11-08 19:06

Men hov - det kan også være du har fået sat din maskine til at gå i dvale når du klapper låget sammen - det kunne sagtens have noget med det at gøre - men hvor du skal lede efter dette - aner jeg ikke i Vista!

Kommentar
Fra : absinthe

Dato : 18-11-08 19:08

Det selvfølgelig en mulighed men ved heller ikke helt selv hvor man ændre på det. Det kræver lidt undersøgning.

Kommentar
Fra : peque

Dato : 18-11-08 19:09

TJA - Det burde være et sted under "kontrolpanel" strøm styring eller under egenskaber for skærm = Strømstyring

Kommentar
Fra : absinthe

Dato : 18-11-08 19:14

Har fundet det. Men det er heller ikke det. Har den til at stå på Høj Ydeevne hvor den aldrig sparer på strøm på nået tidspunkt heller ikke når jeg lukker låget.

Kommentar
Fra : peque

Dato : 18-11-08 19:52

Der er en special sted hvor detr står hvad maskine nskal gøre idet låget klapper i ???
har du tjekket dette

Kommentar
Fra : absinthe

Dato : 19-11-08 00:20

ja har tjekket. Den er sat til "Gør intet". Så det er heller ikke det.