/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Ridser i laken
Fra : CerwinVega
Vist : 1291 gange
45 point
Dato : 16-11-08 14:33

Jeg har uheldigvis fået lavet nogle skrammer eller ridser i min bil foran lige omkring for-hjulskanten

Der findes sikkert et eller andet pudsemiddel der gør ridserne mindre synlige, men hvilket er godt at bruge ?

Bare lige en idee:
Jeg tænkte på om der findes nogle klistermærke til at sætte på for dekorationen skyld til at overlappe ridserne foran på denne del af bilen som nævnt ? ( som en slags tatovering)

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 16-11-08 14:38

Hej med dig.
Hvis ikke de er for dybe kan du pollerer dem op.
Så kan det ikke ses.

Kommentar
Fra : Sønder

Dato : 16-11-08 14:46

polér med slipol eller slipoline (+knofedt). Virker!

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 16-11-08 15:44

Du kan købe en repationsstift i lige din farve enten hos den autoriserede forhandler eller på et autolakeringsværksted Du kan også købe skærm staferinger i special biltilbehørsforretninger

Accepteret svar
Fra : Schultz

Modtaget 45 point
Dato : 16-11-08 16:39

Din lokale autolakerer har garanteret et slibemiddel der hedder Farecla - det er det bedste. Hvis du er forsigtig kan du slibe med den grove, der hedder G6 og er du en af dem med meget knofedt kan du bruge G3. De rigtigt hårde sliber først med vandslibepapir korn 1200, men det er vist kun for kendere...

Kommentar
Fra : tararam

Dato : 16-11-08 17:21

Farecla er godt, men hvis det drejer sig om ridser som er nede i metal lakeringen, altså igennem klarlakken - så hjælper intet. Hvis det er en alm maling, kan du vandslibe med korn 3000 først og så nemt polere op i højglans bagefter

Kommentar
Fra : Cortina01

Dato : 16-11-08 18:11

Brug en lakrenser hvis det ikke er for dybe skrammer. Er de gået helt ind til pladen, bør du tale med forhandleren eller en autolakerer om slibning, grunding og udbedring.
Kan de klares med en lakrens og evt. en reparations stift, skal du huske, at efterpolere og så afslutte med en voksbehandling. Det holder fugten fra de ridser, der ikke er synlige for det blotte øje.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 16-11-08 18:47

Det gør den slags polérmiddel der er farvet...vælg samme farve, eller den der kommer tættest på bilens farve.

Jeg kan ikke huske navnet men det kan fås i butikker der handler med autoudstyr

Godkendelse af svar
Fra : CerwinVega

Dato : 16-11-08 19:29

Tak for svaret Schultz.

Og tak for alle de andre svar. Jeg prøver at opsøge Farecla som nævnt