/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Unlock Mobiltelefon / Spørgsmål
10  Squanto 646
opdatere software
Fra : rkadim
Vist : 415 gange
100 point
Dato : 20-03-03 23:52

Hej!
jeg har en nokia 3310 v.05,79 og en dejan-flasher kabel.
det jeg kunne tænke mig var at ændre sproget fra dansk til en sprogbakke med fransk.
jeg har et problem med kablet, for når jeg sætter kablet til computeren også til telefonen og prøver at lege lidt med programmer til det formål, så kan programmet ikke finde telefonen.
er det fordi man skal bruge en driver til kablet eller hvad?????
håber nogen kan hjælpe!

Kommentar
Fra : johs

Dato : 21-03-03 01:14

Hej

prøv at kikke på den her side under basics www.blight.dk
der kan du osse downloade....

Kan du starte programmet ?
hvilken prg. bruger du ?
hvilket styresystem ?
-----------------------------
Mvh www.nielsen.esenet.dk

Kommentar
Fra : johs

Dato : 21-03-03 01:25

Hej igen

Glemte lige at sige at "blight" er dansker, ingen problemer med at maile til ham........

Jeg bruger et alm. flasherkabel fra www.mobilkabler.dk og Rolis V.4.77 som kan downloades fra www.blight.dk

1.Husk når du flasher altid fuldt opladet batteri
2.Når Rolis siger press power on shortly ..sæt stikket i fra laderen
3.I Options -> setup -> Other -> LPT- PORT -> delay sættes til 1
---------------------------
Mvh. www.nielsen.esenet.dk

Kommentar
Fra : rkadim

Dato : 21-03-03 17:07

Hej!

"prøv at kikke på den her side under basics www.blight.dk" der er ikke noget der hedder basics på siden...

jeg kan godt starte programmet.
og jeg bruger windows 98
jeg har prøvet med følgende programmer: Rolis 4,77, newknok25b og nokia tool v3,21.
mit problem er hardware delen, hvis man kan sige det sådan, jeg kan ikke set om der er forbindelse mellem programmet og telefonen.
tak

Kommentar
Fra : johs

Dato : 21-03-03 17:30

Hej igen
Brug rolis 4.77

1.Åben rolish

2. sæt kabel i tlf. ( TÆND DEN IKKE,SKAL VÆRE SLUKKRT,INGEN SIMKORT i og HUSK FULD OPLADET BATTERI...MEGET VIGTIG ) DEN GIR MÅSKE ET LILLE KLIK

3. vælg tlf. model...vælg MCU...vælg PPM....flash

4. Når der står PRESS POWER ON SHORTLY ......SÆT LADEKABLET I

5.DEN SKULLE nu starte med at flashe.....

med hensyn til blight tror jeg der har været nogle problemer på siden

TLF TÆNDER IKKE NÅR MAN FLASHER.....

nederst i rolis starter en linie med at kører ,tager ca. et min.

Kommentar
Fra : johs

Dato : 21-03-03 17:31

ps ellers prøv 20933545

Kommentar
Fra : rkadim

Dato : 21-03-03 23:36

Hej!
jeg prøver.....

hilsen
rkadim

Kommentar
Fra : rkadim

Dato : 22-03-03 22:23

Hej johs!
tak for venligheden. jeg har fået den til at flash, men jeg kan stadige ikke ringe fra den, den slukker af sig selv tit.
hvad er så det næste trin ???? trin for at få den til at virke, er det nok med dejan flash kabel eller skal jeg bruge en anden kabel???

hilsen
rkadim

Kommentar
Fra : johs

Dato : 22-03-03 23:36

Hej rkadim

Det er da fremskridt ! at du kan flashe.

Det er et kendt 3310 problem ,den slukker efter ca. 30 sek.

Har oplevet det på en splinter ny ,der aldrig har været rørt ved.

Som regel er det batteriet, Men........Vi prøver noget andet............

1. NokTool18 by Rolis http://nokia.prolidi.cz/download.htm
2.Skriv dit imei/serialnr. ned står bag på batteriet.
3 Åben Noktools18
4 Kablet i COM-PORTEN og TLF.
5 TÆND tlf.
6 Klik Read ( fone info )
7 Skriv din Orginale IMEI ind ( der står Orginal IMEI )
8. KLIK change IMEI
9.Klik Update Faid
10. Clear SP Locks
11 Tag kablet af og TÆND tlf. Nogle gange genstarter 1-2 gange

Håber det virker.

------------------------------
Mvh. www.nielsen.esenet.dk

Kommentar
Fra : rkadim

Dato : 22-03-03 23:59

Hej johs!

jeg har endnu ikke opdaterde FAID, for jeg kan ikke finde et program hvor jeg kan bruge LPT port, for jeg ha kun en dejan kabel.
findes sådan et program???
eller skal jeg bruge COM-porten ( som betyder at jeg skal have fat i en almindelig datakabel)

hilsen
rkadim

Kommentar
Fra : johs

Dato : 23-03-03 01:45

Du skal have et alm.datakabel www.mobilkabler.dk .... kr. 59,- tror det er det billigeste i Dk

Bruges til unlock,convert 3310-3315,logoer,ringetoner

kablet kan osse bruges til 3310,3330,3410,5510,-

Hvis du for fat på et kabel tror jeg du har løsningen.

--------------------------------
Mvh. www.nielsen.esenet.dk

Kommentar
Fra : rkadim

Dato : 23-03-03 13:30

Hej!

jeg har bestilten datakable, og jeg takke mange gange for hjælpen.

til sidst inden jeg giver det 100 point fra mig :)
kan man finde software (her ink. mcu, ppm og unlock programmer) til alle slags mobiltelefoner på nettet (gratis) ????
hvordan kan jeg sikre at jeg ikke mister min IMEI ???
og
kan jeg kun miste min IMEI hvis jeg begynder at lege med den?????

hisen
rkadim

Accepteret svar
Fra : johs

Modtaget 100 point
Dato : 23-03-03 22:08

Hej

kan man finde software (her ink. mcu, ppm og unlock programmer) til alle slags mobiltelefoner på nettet (gratis) ???? JA!!!!!!!!!!!!!!! her..........

http://www.gsmflashes.com/nokia.html ( flash filer nokia )

http://nokia.prolidi.cz/download.htm ( software nokia )

hvordan kan jeg sikre at jeg ikke mister min IMEI ??? Tja....Du kan altid sætte den ind igen.

kan jeg kun miste min IMEI hvis jeg begynder at lege med den?????

Du kan lave mange fejl, Men ned hensyn til software kan de 98% fixes.

Jeg startede med at kikke/læse i http://nokiafree.org/

www.blight.dk ( er dansker )

GI` LYD NÅR DET FUNKER .............
Mvh. www.nielsen.esenet.dk

Godkendelse af svar
Fra : rkadim

Dato : 23-03-03 22:20

Tak for svaret johs.