/ Forside/ Interesser / Hus og have / El-installationer / Spørgsmål
10  Bassebo 2677
Maskine på 240v
Fra : Hannawald
Vist : 763 gange
20 point
Dato : 15-11-08 00:59

Hej
Er muligvis ved at importere en køkkenmaskine i England der er beregnet til 240v, men spændingen i stikkontakten mlt til omkring 220volt, vil det give nogle problemer medapparatet, mener max effekten er under 1000w!?

ps. har desværre ikke mere end 20 point at gøre godt med.

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 15-11-08 01:17

Det skulle ikke give nogen problemer. Spændingen i danske stikkontakter bør være 230 volt, i praksis er der mellem 220 og 230 volt.
Effekten på maskinen vil muligvis være en anelse lavere.
Du skal sætte et andet stik på maskinen, eller have en adapter.

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 15-11-08 04:20

ingen problemer der eneste er af stikproppen den skal du miligvis udskifte

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 15-11-08 04:24

her er en liste over netspændinger verden over se under U

Accepteret svar
Fra : viskinge

Modtaget 20 point
Dato : 15-11-08 08:35

Meget af det el-udstyr vi bruger i Danmark er mærket 220 - 240 V, og vi har jo som sagt 230 V herhjemme.

Du vil 99,99 % sikkert ikke opleve problemer med køkkenmaskinen, udover stikproppen som ikke passer, men blot skal skiftes. Lad være med at sætte en stik-adaptor på, men få monteret en rigtigt stikprop, der passer i din stikkontakt.

Du spare jo i øjeblikket penge ved at købe i UK, da pundet jo er i en lav kurs Ca Kr. 8,90 så held og lykke med din "import".

MVH

Kommentar
Fra : Hannawald

Dato : 15-11-08 08:40

Regnede og håbede heller ikke med det var noget problem, læste også et andet sted at de 240 volt var vejledende, dvs der kunne være sving på 10%, så den derved skulle kunne fungere under de 220v. Og med hensynet til pundet, så jeg lige den sidste nye, den var på 8,66 kroner pr stk...

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 15-11-08 09:09

glemte link her er det kig under U http://kropla.com/electric2.htm

Kommentar
Fra : Hannawald

Dato : 15-11-08 09:47

Ok, kan se der står nominal 230V er det ændret til, on 240V er inden for toleranceområdet, så 10 volt til den ene side, må det vel også være acceptabelt med 10 volt til den anden side...

Godkendelse af svar
Fra : Hannawald

Dato : 15-11-08 16:03

Tak for svaret viskinge.