/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Ansøgning / Spørgsmål
10  Rellom 70
arbejde for 13-årige?
Fra : nemifan
Vist : 1603 gange
63 point
Dato : 13-11-08 13:23

jeg er 13 år gammel og søger arbejde, men alt andet end avis/reklame bud.
kan man det???

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-11-08 13:27

Over 13 år og ikke fyldt 15 år

Børn over 13 år må prismærke varer, arbejde i visse specialforretninger, foretage lettere rengøring, male med ufarlig maling (dog ikke sprøjtemaling), udføre lettere manuelt arbejde samt lettere budtjeneste - herunder må de uddele aviser efter skoletid.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 13-11-08 13:53

flaskedreng

Kommentar
Fra : Dahab

Dato : 13-11-08 14:05

Du kan evt høre på dit skolebibliotek om de ikke har en stilling som bogopsætter.

Her er et uddrag fra Arbejdstilsynets hjemmeside:

Bilag 7 - Liste over hvad unge, som er fyldt 13 år, må beskæftiges med, jf. § 30

Bilag til Arbejdstilsynets bekendtgørelse nr. 239 af 6. april 2005 om unges arbejde

1) Lettere arbejde inden for landbrug, gartneri, rideskoler med fodring, udmugning, pasning af mindre husdyr samt heste, lugning, bær- og frugtplukning, plantning, grøntsagsopsamling samt lignende opgaver.

2) Lettere arbejde med modtagelse, sortering, optælling, prismærkning samt pakning af varer og emballage i butikker, supermarkeder og varehuse.

3) Lettere ekspedition i mindre forretninger, såsom kiosker, bagerbutikker og grøntforretninger.

4) Lettere rengøring, oprydning og borddækning.

5) Lettere manuel montering, dog ikke lodning og svejsning.

6) Lettere malearbejde, dog ikke sprøjtemaling.

7) Lettere manuelt arbejde, såsom ilægning i poser, kuverter og æsker, kontrol og pudsning af færdige produkter samt håndtering af rent vasketøj.

8) Lettere budtjeneste, herunder internt piccoloarbejde, og udbringning af aviser og reklamer samt salg af aviser og lignende.

9) Lettere arbejde med bogopsætning på biblioteker.

10) Lettere arbejde med desinfektion af ko-yvere og lignende med desinfektionsmidler og andre midler, der er godkendt til dette formål af Fødevaredirektoratet. Midlerne må ikke være faremærkede eller indeholde organiske opløsningsmidler.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 13-11-08 15:53

Listen over det arbejde du må udfører som 13-15 årig kan jeg se du har fået, men alligevel sender jeg dig et link, som jeg syntes du skal kikke på sammen med dine forældre, der står alle regler for
hvor meget du må arbejde, lønsatser mm

http://www.jobpatruljen.dk/fritidsjobber.aspx

Kommentar
Fra : BarkeBillen

Dato : 13-11-08 18:40

der er også mange muligheder privat,,,