/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
vista - dual boot? - hvordan?
Fra : fruSkrap
Vist : 569 gange
300 point
Dato : 13-11-08 09:49

Ny computer -vista - mit yndlingsprogram (micrografx) kan ikke køre på vista.
Kan man installere xp på samme harddisk som vista?

mvh
fruSkrap

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 13-11-08 10:18

JA

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 13-11-08 10:21
Kommentar
Fra : helgec

Dato : 13-11-08 21:22
Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 14-11-08 16:31

Med Vista kan du faktisk partitionere din harddisk men Vista ligger på. Så kan du jo installere XP på den ene

Kommentar
Fra : atomsmeden

Dato : 15-11-08 20:50

Hej alle gode forslagsstillere, jeg tro vi er en stor del der har PCer, men vi er også mange der ikke kan forstå de mange specielle it udtryk og forkortelser, og da slet ikke når de er på engelsk?
Problembarnet VISTA volder mange problemer, især når det er preinstalleret (forudinstalleret på en PC, og man ikke har en installations DVD eller CD, og gerne vil have det udemærket kørende XP i stedet for, men gerne vil gemme meget af det man har på VISTA.
Til dem der har disse problemer, tror jeg, det letteste er at købe en tilsvarende harddisk, den behøver ikke at være så stor som til VISTA, skift den ud med den hvor vista er installeret, og installere XP på den nye, så har du de to styresystemer på hver sin harddis.
Så mangler jeg viden om, hvordan man på en simpel måde kan kører på begge harddiske, uden en masse teknik?
Venlig hilsen Bent Christensen.

Annuller spørgsmålet
Fra : fruSkrap

Dato : 16-11-08 13:49

Jeg installerede xp i stedet for.